Over v.v. Hierden

Voor een goed functionerende voetbalvereniging, waar de spelers met plezier en op hun niveau kunnen voetballen, is goede en professionele wedstrijdbegeleiding cruciaal. Daarom besteden we bij v.v. Hierden veel aandacht aan het opleiden en inzetten van gediplomeerde scheidsrechters. Dit heeft er in juni 2023 toe geleid dat v.v. Hierden, als 100ste voetbalclub van de Nederland, het zogenaamde ARAG Fairplay -certificaat van de KNVB heeft gekregen. Dit certificaat wordt uitgereikt aan voetbalverenigingen die over een scheidsrechterskorps beschikken dat aan de hoogste kwaliteitsnormen voldoet. Daar mogen we met z’n allen trots op zijn.

De scheidsrechtercommissie

Het doel van de scheidsrechtercommissie is het continue verbeteren van de arbitrage bij v.v. Hierden

De belangrijkste taken van de scheidsrechtercommissie zijn:

• Indelen van de gediplomeerde scheidsrechters op wedstrijden.
  • Vergroten regelkennis onder leden v.v. Hierden.
  • Werving van nieuwe scheidsrechters.
  • Begeleiden van reeds gediplomeerde scheidsrechters, bijvoorbeeld via het organiseren van bijeenkomsten.
  • Afhandelen van tuchtzaken.
  • Contacten onderhouden met KNVB.

Bovenstaande activiteiten zijn verder uitgewerkt & vastgelegd in het arbitrageplan van v.v. Hierden

De scheidsrechtercommissie bestaat op dit moment uit:

• Goossen de Bruin (voorzitter scheidsrechtercommissie)
  • Leendert Foppen (indeling & toewijzing)
  • Wessel Kok (opleiding & begeleiding)
  • Theo Schuurmans (algemeen)
  • Ronald Bekema (opleiding & begeleiding)

Zelf KNVB clubscheidsrechter worden?

Om nog meer wedstrijden op een goede wijze te leiden en mee te gaan in de groei van de vereniging, hebben we behoefte aan meer bekwame leidersvrouwen en –mannen op het veld. Daarom organiseert de KNVB de cursus “Verenigingsscheidsrechter”, welke verzorgd wordt door een professionele KNVB docent. Deze cursus bereidt scheidsrechters voor op het leiden van 11 tegen 11 wedstrijden (junioren en senioren). Na succesvolle afsluiting ontvang je een officieel KNVB-verenigingsscheidsrechters diploma en kan je direct aan de slag met het leiden van wedstrijden op onze club.

De opleiding bestaat uit de volgende onderdelen:

• 4 avondbijeenkomsten
  • Fluiten van tenminste 4 stagewedstrijden

Tijdens de stagewedstrijden wordt elke deelnemer begeleid door een ervaren scheidsrechter van onze club of iemand van de KNVB, die na elke wedstrijd concrete feedback geeft.

De cursus is geschikt voor iedereen vanaf 16 jaar. De kosten van de cursus worden door v.v. Hierden vergoed. Daar staat tegenover dat je wel regelmatig voor v.v Hierden fluit. Lijkt het je leuk voetbalwedstrijden in goede banen te leiden en denk je over voldoende leidinggevende capaciteiten te beschikken om dat voor elkaar te krijgen, dan ben je de juiste persoon om een scheidsrechter te worden.

Vragen over de scheidsrechterscommissie?

Als je nog vragen hebt, stuur dan een e-mail naar: [email protected]