5 voor 12 voor het dagelijks bestuur van v.v. Hierden

22 juli 2024 - Nieuwsberichten

Een kleine 8 jaar geleden telde het bestuur van de vereniging nog 3 actieve bestuursleden. Na diverse brandbrieven en noodoproepen is er toen een nieuw “Hierdens” bestuur gevormd. De cijfers gingen van rood naar zwart, de vrijwilligersaantallen gingen omhoog, en de vereniging is inmiddels kerngezond.

Het huidige bestuur is inmiddels 3 jaar in deze samenstelling actief, maar is op zoek naar uitbreiding om een dergelijk scenario in seizoen 2024-2025 te voorkomen. Deze vacatures komen in basis door drie oorzaken tot stand:

• De groei van de vereniging
  • Het stoppen van een aantal huidige bestuursleden
  • De hoeveelheid werkzaamheden die anno 2024 komen kijken bij het besturen van een vereniging met meer dan 800 leden.

Inmiddels zijn Jacco van ’t Slot en Ariën van Nijhuis al een jaar gestopt met hun bestuurstaak bij v.v. Hierden. Daarnaast heeft Robin van den Berg aangegeven per aanstaande ledenvergadering te stoppen als bestuurslid commerciële zaken.

Met het stoppen van deze 3 bestuurders verdwijnt er enorm veel bestuurlijke kennis van de bestuurstafel en komen een groot deel van hun taken bij de huidige bestuurders te liggen. Hierdoor wordt de bestuurlijke druk (te) groot.

Daarom zijn wij op dit moment dringend op zoek naar een bestuurslid commerciële zaken en een bestuurslid algemene zaken (zonder portefeuille, maar “gewoon” meebesturen, toekomst gericht durven kijken en kritisch meedenken tijdens de maandelijkse vergaderingen).

De structuur staat, de vereniging bloeit, we zijn financieel kerngezond, kortom je komt in een gespreid bedje terecht! Vele (bestuurlijke) handen, maken licht werk.

Waarom is het dan toch 5 voor 12 ?

Door de groei van de vereniging, het stoppen van aantal collega bestuursleden en het snel veranderende verenigingsklimaat kost het op dit moment het met name het dagelijks bestuur te veel tijd en energie om de vereniging toekomstgericht te kunnen leiden.

De overige bestuursfuncties (Horeca, Facilitair, TC Jeugd, TC Dames, Voetbalzaken) zijn goed bezet en blijven in hun huidige taak actief.

Indien er voor de algemene ledenvergadering van oktober niet een aantal bestuursleden bij komen, is het dagelijks bestuur genoodzaakt om haar taken neer te leggen en terug te geven aan de leden.

Ben of ken jij iemand die iets voor de vereniging kan betekenen als bestuurslid? Schroom niet en neem contact op met een van de bestuursleden.

Sportieve groeten,

DB v.v. Hierden

Gert-Jan Prophitius (Voorzitter)

Leendert Foppen (Secretaris)