Eenmalig VAR in het amateurvoetbal ter gelegenheid van 100ste KNVB | ARAG FairPlay Certificering

21 mei 2023 - Nieuwsberichten

Op zaterdag 27 mei reiken de KNVB en ARAG de 100ste Fairplay Certificering uit aan v.v. Hierden.

Dit certificaat wordt uitgereikt aan clubs die een professioneel arbitragebeleid voeren. Ter ere van deze mijlpaal wordt er een bijzondere wedstrijd gespeeld: Namens v.v. Hierden neemt een combinatie-elftal het op tegen de Creators FC, een team bestaande uit influencers en bekende Nederlanders.

En dat is nog niet alles: de VAR zal namelijk aanwezig zijn in Hierden, een eenmalig unicum in het amateurvoetbal! De wedstrijd is in handen van betaald voetbal scheidsrechter Jochem Kamphuis, waarbij Jeroen Manschot als VAR zal optreden. Het arbitrage team wordt ondersteund door amateurscheidsrechters van v.v. Hierden.

De aftrap is om 11.00 uur op het sportpark van v.v. Hierden.

KNVB|ARAG Fairplay Certificaat

Met het spelen van deze wedstrijd vragen ARAG en de KNVB aandacht voor het belang van scheidsrechters voor het voetbal. Scheidsrechters zorgen er samen met spelers en trainers voor dat wedstrijden sportief verlopen, waardoor het voor iedereen een plezier is om op het veld te staan. De opbrengst van de ticketverkoop voor de wedstrijd van Creators FC komt dan ook volledig ten goede aan arbitrage in het amateurvoetbal. Meer specifiek wordt hiermee een project opgestart waarmee jongeren een opleiding tot scheidsrechter kunnen volgen.