Dat was het dan ...

28 mei 2024 - Nieuwsberichten

Na twee jaar hoofdtrainer te zijn geweest van v.v. Hierden 1, is het afscheid daar. Of afscheid, zeg maar, een tot ziens. De twee jaren bij v.v. Hierden zijn voorbij gevlogen. Dat is vaak een goed teken, want dan hebt je het als trainertje goed naar de zin gehad.

Wij als gezin en de vele vrienden hebben zich altijd zeer goed gevoeld bij de warmte die jullie als Hierdenaren uitstralen en geven. Vanaf minuut één hebben jullie als Hierdenaren laten zien waarom jullie zo trots zijn op dit mooie dorp. Daadkracht, verbinding, enthousiasme, liefdevol en zeer hard werkend. De trots die jullie hebben voor het dorp en de club is prachtig om te ervaren.

Het was voor mij een voorrecht om samen te mogen werken met vooral de staf & spelers van de JO19-01 en het 2e team. Het meedenken en meewerken van deze liefhebbers zorgde ervoor dat wij als eerste team altijd gefaciliteerd werden, zoals je dan van te voren hoopt. Mede daardoor zijn wij altijd verzekerd geweest van een volledige kwalitatief goeie groep om mee te trainen of voetballen.

Wij zeggen dank aan de vele vrijwilligers, sponsoren, supporters en leden die wij hebben mogen leren kennen. Nooit was er iets te veel of was iets niet mogelijk. Altijd werd er gedacht in oplossingen en was het ook snel gerealiseerd. Ook het fenomeen “Doorloopavond” heb ik hier leren kennen. Een uniek iets waarbij veel clubs dit nu overnemen, maar zoals dat bij v.v. Hierden is, is dat nergens.

De vereniging bruist dat is duidelijk zichtbaar. Wat een hoeveelheid aan mensen die een rood-wit hart hebben. Iedereen is trots om iets voor de vereniging te mogen betekenen. Neem alleen al het Vak D. Wat hebben jullie onwijs veel tijd en energie in alles gestoken om die 12e man te kunnen zijn!

Voetbaltechnisch hebben we twee prachtige jaren achter de rug. Het eerste jaar al bijna een promotie te pakken, maar nog belangrijker was de ontwikkeling van de staf en de spelers. Het spel was altijd voor verbetering vatbaar, maar door de enorm hoge trainingsopkomst hebben we steeds meer en beter aan onze spelprincipes kunnen werken. De verloren finale van de nacompetitie gaat om meerdere redenen de geschiedenisboeken in.

Deze voetbaljaargang was er één om van te smullen. Door de ijzersterke start van de competitie, kregen we ieder weekend te stellen met een tegenstander die wel ff de koploper op de knietjes wou krijgen. Dat is een enkele keer gelukt, maar op één weekend na hebben we altijd bovenaan gestaan. De groep bleef iedere week in zichzelf investeren, zowel binnen als buiten het veld. Zelfs met Hemelvaart toen veel ploegen een vrije dag pakten door niet te trainen, stond dit team op het veld.

Uiteindelijk is de schaal nu voor v.v. Hierden 1. Of beter gezegd, hij is voor de hele club. De zilveren schaal geeft symbolisch dat weer waar de club voor staat de afgelopen twee jaren. Kijk in de schaal en je ziet jezelf. Als je vindt dat je er alles aan gedaan hebt, kan je jezelf aankijken in die schaal. Zit er nog ruimte voor verbetering in? Kijk dan ook in die schaal en zeg tegen jezelf, dat je het kan. Is dan alles wat blinkt “goud”? Nee zeker niet. Er valt zeker altijd wat te verbeteren, maar het mooie is dat echte Hierdenaren dit beseffen. Niet uitrusten of te snel tevreden zijn, doorpakken en een nieuwe uitdaging aangaan is wat er volgt.

Ik wil langs deze weg alle tegenstanders van dit jaar bedanken voor de sportieve strijd. Ik wil de club vragen om de groep voor volgend seizoen te ondersteunen en te helpen bij hun missie in de eerste klasse. De v.v. Hierden kennende gaan ze de nieuwe hoofdtrainer omarmen, helpen, aanmoedigen en geduld geven om zijn visie op het eerste team over te brengen.

Dat was het dan, alleen donderdagavond om 19.30 uur nog een mini afscheidsduel en dan gaat de deur achter mij als hoofdtrainer dicht. Wij als gezin hebben veel geleerd de afgelopen twee jaren. Mensen uit Hierden zijn echt. Mensen uit Hierden pakken door. Mensen uit Hierden bewaken hun tradities. Mensen uit Hierden zijn betrouwbaar. Mensen uit Hierden zijn oprecht trots Hierdenaar te zijn. Daarom ook altijd: WIJ ZIJN HIERDENAREN.

Tot slot, aan alle spelers, stafleden, TC leden en bestuursleden: Het was mij een genoegen. Jullie hebben het makkelijk gemaakt voor mij als Hoofdtrainer. Door jullie inzet, kennis, kunde en doorzettingsvermogen, kon ik mijn uit de hand gelopen hobby, naar wens invullen. Fijn dat jullie gelachen hebben om mijn te flauwe grappen. Fijn dat jullie mijn koppigheid ondergaan hebben. Fijn dat ik ook heel vaak Bert mocht zijn. Fijn dat jullie ons gezin en de vrienden dat warme bad gegeven hebben.

Veel dank voor alles! Wij hopen vlot weer eens langs te komen!!

Greetz Bert, Renata, Mike en Larissa van Hunenstijn