Geen alcohol onder de 18 jaar

26 januari 2023 - Nieuwsberichten

Wij verzoeken jou om dit bericht zo veel mogelijk binnen jouw team te delen, alvast bedankt!

Aan leden, jeugdleden en hun ouder(s)/verzorger(s)

Betreft: geen alcohol onder de 18 jaar, geen alcohol in de kleedkamer of langs de lijn.

Geacht lid, jeugdlid en ouder/verzorger,

Het is bij Wet verboden om in het bezit te zijn van alcohol indien je nog geen 18 jaar bent of om alcohol te verstrekken aan personen onder de 18 jaar. Uiteraard geldt dit dus ook voor onze vereniging. Helaas hebben we de ervaring (gehad) dat personen onder de 18 jaar toch alcohol bij v.v. Hierden drinken. Hierop zijn we ook opnieuw door de gemeente Harderwijk gewezen.

De vereniging werd al gecontroleerd en gaat streng gecontroleerd worden, d.m.v. handhaving, boa’s en controles door externe bedrijven. Sanctie, bij overtreding van deze Wet, is direct een bekeuring voor jezelf en de vereniging met daarnaast gevolgen dat de horecavergunning wordt ingetrokken. Buiten dat wij als vereniging de Wet willen en moeten naleven, kunnen wij het ons ook niet veroorloven om deze vergunning kwijt te raken. Een groot deel van onze uitgaven wordt immers uit de kantine-inkomsten bekostigd.

Bij v.v. Hierden werken we met vrijwilligers achter de bar. Alhoewel zij hun best doen om bovenstaande regel te handhaven, vinden wij dat we verantwoording daarvan zeker niet alleen bij hen kunnen leggen. Ook het aanspreken door bestuursleden van jongeren onder de 18 jaar die alcohol nuttigen, heeft helaas niet altijd het gewenste resultaat.

Daarnaast is het verboden om alcohol te nuttigen in de kleedkamers of langs de lijn.

Namens het bestuur verwachten wij dat iedereen zich aan de regels omtrent alcohol houdt. Om die reden moeten wij extra maatregelen nemen. Een ID scanner bij de kassa, bandjes bij de doorloopavonden en stempels op reguliere zaterdagen.

Dus geen 18; geen alcohol! Daarnaast geldt voor iedereen dat er geen alcohol in de kleedkamers of langs de lijn gedronken mag worden. We willen benadrukken dat wij deze maatregel opleggen uit verenigingsbelang. Wij hopen op ieders medewerking en verantwoordelijkheid en vertrouwen erop dat degenen die het betreffen hun verantwoording hierin nemen.

Met vriendelijke groet,

Bestuur v.v. Hierden