v.v. Hierden - Creators FC het voetbalteam van YouTubers en influencers, de eerste amateurwedstrijd van Nederland met een échte VAR !

15 mei 2023 - Nieuwsberichten

Op zaterdag 27 mei 2023 staat er een legendarische wedstrijd op het programma. Creators FC Mannen trapt af op Sportpark Mheenzicht. Een bijzondere wedstrijd die wordt gespeeld ter ere van de 100e KNVB|ARAG FairPlay certificering. En je raadt het al… de 100e club is die van onze tegenstander: voetbalvereniging Hierden.

Creators FC gaat dit met v.v. Hierden vieren en er staat dan ook iets GROOTS op de planning. Een eenmalige primeur in het amateurvoetbal… de eerste amateurwedstrijd van Nederland die wordt gespeeld met een échte VAR.

Ben jij benieuwd hoe dit eraan toegaat, welke strijders straks het veld gaan betreden en wil je dit zelf meemaken? Koop dan snel je kaartje (let op er is een beperkt aantal kaarten beschikbaar) en kom beide teams aanmoedigen! Kaarten zijn te koop via Creators FC Let op; leden van v.v. Hierden hebben GRATIS toegang

KNVB|ARAG FairPlay Certificering

v.v. Hierden neemt de 100e KNVB|ARAG FairPlay certificering in ontvangst. Dit betekent dat 100 amateurclubs in Nederland over een professioneel scheidsrechters beleid beschikken. Goed opgeleide scheidsrechters zorgen er samen met spelers, trainers en begeleiders voor zorgen dat wedstrijden sportief en plezierig verlopen. Daarmee verhogen ARAG en de KNVB de kwaliteit én het plezier op en rond de voetbalvelden.

De VAR is nooit eerder ingezet voor een amateurwedstrijd. Maar voor deze keer verhuizen de KNVB en ARAG eenmalig de échte VAR uit het betaald voetbal van Zeist naar Hierden, inclusief professioneel scheidsrechters team bestaande uit Jochem Kamphuis en Jeroen Manschot.

Het goede doel

De volledige opbrengst van deze wedstrijd gaat naar een bijzonder initiatief van de arbitrageopleidingen bij de KNVB: Het FairPlay Scholarship. Dit initiatief helpt mensen met beperkte financiële mogelijkheden en kansen om een professionele opleiding te volgen tot scheidsrechter en wordt mede mogelijk gemaakt door ARAG De ticketopbrengsten gaan volledig naar dit initiatief.

Tijden

Om 11.00 uur wordt er afgetrapt. Vanaf 10.00 uur ben je welkom om een mooi plekje te vinden op de tribune. Heb je trek en of niet gegeten? Eten en drinken vind je in de verkooppunten van de kantine.