v.v. Hierden JO15-01 naar de bekerfinale!

09 mei 2023 - Nieuwsberichten

Afgelopen zaterdag speelde v.v. Hierden JO15-01 de halve finale van de beker (district oost). Deze wedstrijd werd gespeeld tegen DCS JO15-01 in Zevenaar.

Na een gezamenlijk ontbijt en de wedstrijdbespreking reden we met onze supporters richting het oosten van het land.

Onder een mooi zonnetje begon de wedstrijd. De eerste helft waren er voor beide teams kansen om te scoren maar werd er niet gescoord. Na een kwartier in de tweede helft kwam v.v. Hierden op een 1-0 voorsprong. Lang leek het erop dat dit de eindstand zou worden maar een paar minuten voor tijd maakte DSC toch de gelijkmaker.

Stafschoppen zouden nu moeten uitmaken wie er door zou gaan naar de finale. Na 6 genomen strafschoppen stond het 3-3. De vierde strafschop van DCS werd gehouden door keeper Wesley Heimensen. v.v. Hierden schoot ook de laatste strafschoppen binnen. De winnende strafschop werd genomen door aanvoerder Jesper Schoonhoven. De spelers, staf en supporters vierden groot feest. Een fantastische prestatie van dit team.

Nu op naar de finale. Deze zal gespeeld worden op zaterdag 3 juni op het terrein van DSV’61 in Doornspijk. Dan zal FC Dinxperlo JO15-01 de tegenstander zijn. Het zou natuurlijk fantastisch zijn om met een grote groep supporters onze jongens aan te moedigen in deze finale.

Houd de 'socials’ in de gaten.