v.v. Hierden JO19-1 kampioen van de tweede fase en promoveert naar de divisie

13 december 2023 - Nieuwsberichten

Dinsdagavond speelde v.v. Hierden JO19-1 de inhaalwedstrijd tegen Hoevelaken JO19-1. Bij winst van deze wedstrijd zou v.v. Hierden kampioen zijn van de tweede fase en promoveren vanuit de hoofdklasse naar de Divisie.

Winst was noodzakelijk aangezien Zwart-Wit ’63 JO19-11 evenveel punten had maar wel een minder doelsaldo. Na een zenuwachtige start van de wedstrijd kwam Hierden op voorsprong door een doelpunt van Robin Overweg. 1-0 was ook de ruststand. Vlak na rust kwam Hierden op 2-0 door Gijs Schraverus. Ondanks de voorsprong werd het spel onrustiger en kwam Hoevelaken terug tot 2-2. Een kwartier voor tijd maakt Gijs Schraverus zijn, bevrijdende, tweede doelpunt. Vlak voor tijd maakte Tim de Vries de 4-2. Hoevelaken kwam nog terug tot 4-3 maar Hierden wist de wedstrijd na zeer spannende slotminuten over de streep te trekken.

De ontlading bij spelers, staf en het vele publiek was erg groot. Een prachtige prestatie van dit team wat zich kan opmaken voor een mooie competitie in de Divisie.