v.v. Hierden MO15-1 ook in de 3e fase kampioen in de 1e klasse!

28 mei 2024 - Nieuwsberichten

Na in de 2e fase kampioen te zijn geworden in de 1e klasse, waren de meiden volop gemotiveerd om dit kunstje nogmaals te herhalen in de 3e en langste fase van dit competitiejaar. Gedurende de 3e fase speel je tegen iedere tegenstander zowel een thuis- als uitwedstrijd en daarom wordt deze fase ook wel gezien als de belangrijkste fase van het seizoen. Hier wil je kampioen worden!!

Deze laatste fase werd zeer voortvarend gestart met 8 overwinningen en 2 keer een gelijk spel uit de eerste 10 wedstrijden. Tegen naaste concurrent Batavia ‘90 werden zeer verdienstelijk 4 punten gepakt. In wedstrijd 11 en 12 werd helaas verloren, ondanks een veldoverwicht in beide wedstrijden wilden de doelpunten niet vallen en waren de tegenstanders vlijmscherp in het afronden van de enkele kans die zij kregen. Zat ineens dan toch de angst in de benen en koppies? Gelukkig was daar in wedstrijd nummer 13 van het seizoen niets van te merken, SDVB werd opzij gezet met een klinkende 7-0 overwinning.

In de 14e en laatste wedstrijd van deze fase kon het kampioenschap verzilverd worden, er moest enkel nog “even” gewonnen worden van de nummer 3 op de ranglijst, Sparta Nijkerk. Deze wedstrijd stond afgelopen zaterdag 25 mei 2024 op het programma. Omdat Sparta Nijkerk nog een aantal wedstrijden moest inhalen, hadden zij bij winst ook nog zicht op het kampioenschap, ditzelfde gold voor nummer 2 op de ranglijst Batavia ’90. Kortom, de druk zat er goed op.

De meiden wisselden mooi voetbal af met heel veel strijd, beide ploegen gingen voor de winst en er werden mooi duels uitgevochten op het hele veld. Onze meiden hadden in de eerste helft de betere kansen en gaven eigenlijk niets weg. Sparta Nijkerk had het verdedigend goed op orde maar maakte plots toch een foutje, de laatste verdedigster liet de bal onder haar voet doorglippen en deze fout werd goed ingeschat door de aanvallende middenvelder van v.v. Hierden. De verdedigster werd direct onder druk gezet en de bal werd afgesnoept. Het was nog geen makkelijke taak om deze kans te promoveren tot goal maar de bal werd hoog en hard in de verre hoek langs de keepster geschoten. Dit was de bevrijdende 0-1 en tevens de ruststand.

Direct na rust werd de druk flink opgevoerd op de verdediging van Sparta Nijkerk en dit resulteerde in 3 goede mogelijkheden, wellicht kwam het door de spanning maar de bal wilde er niet in. Ook in de 2e helft had Sparta Nijkerk vrijwel geen kansen maar vlak voor tijd kwamen ze ineens toch door de verdediging heen, gelukkig werd er net op tijd goed ingegrepen en resulteerde dit niet in een echte kans.

Uiteindelijk werd de 0-1 overwinning dik verdiend over de streep getrokken en kon het feest gevierd worden op het veld bij Sparta Nijkerk. De meiden werden door de andere meiden teams feestelijk onthaald bij v.v Hierden met vuurfakkels, rookfakkels, vlaggen en muziek. Vanuit de verenging werden ze getrakteerd op patat met wat te drinken.

De meiden hebben een geweldig seizoen doorgemaakt en zijn dik verdiend 2 keer kampioen geworden, een mooie prestatie van het hele team en de begeleiding!