v.v. Hierden MO17-1 kampioen!

04 juni 2023 - Nieuwsberichten

Om kampioen te worden is heel simpel, de meeste wedstrijden winnen en met een zo’n hoog mogelijk doelsaldo. En dat is dit seizoen de meiden van MO17 gelukt. Waarbij op één wedstrijd na, alles werd gewonnen, met een hoog doelsaldo.

Om de spanning erin te houden was de beslissing pas gevallen na de allerlaatste wedstrijd tussen Zeewolde en Barneveld. Uiteindelijk respectievelijk nummer 2 en 3 in de poule. De live-stream van deze wedstrijd werd door meer dan 2x zoveel personen gevolgd dan normaal, dankzij de gespannen Hierdenaren. Pas na het fluitsignaal wisten we het zeker, MO17 is dit seizoen kampioen!!

Er komt alleen nog meer bij kijken dan alleen een potje voetballen. Dit seizoen waren de meiden van MO17 een bijzonder team. De lol van het spelletje straalde eraf. De meiden kenden elkaars kwaliteiten en respecteerde elkaars mindere. Het was een hecht team zowel op als buiten het veld. Het sociale karakter stopte niet bij de tegenstanders, ook zij werden met respect behandeld. En dan de trotse ouders, zij waren zeer betrokken en dat maakte de zaterdagen compleet.

Een wijze les die we van de dames hebben kunnen leren: Door zoveel mogelijk te winnen "wordt" je kampioen, maar met een team als dit, "ben" je kampioen!!