Voorbeschouwing v.v. Hierden - AGOVV | 23-03-2024

22 maart 2024 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met vrijwilliger van v.v. Hierden en AGOVV-kenner bij uitstek; Erik Vermeulen.

Vandaag op Sportpark Mheenzicht de wedstrijd v.v. Hierden – AGOVV Apeldoorn. De BLAUWEN hebben een rijke historie en mogen zich één van de meest prominente amateurclubs van Nederland noemen. Opgericht op 25 februari 1913 als de Apeldoornse Geheel Onthouders VoetbalVereniging, omdat er in die tijd onrustbarende drankmisbruik was, werd deze naam aangenomen. In 1919 werd de club minder met drank geassocieerd en kregen de letters de betekenis Alleen Gezamenlijk Oefenen Voert Verder. De club speelt al meer dan 100 jaar op Sportpark Berg & Bos en werd in seizoen 1921/1922 Kampioen van de 2e klasse. In 1942 midden in de oorlog won AGOVV de oostelijke titel ten koste het Nijmeegse Quick voor 16.000 toeschouwers. In 1962 is AGOVV voor het eerst betaald voetbal gaan spelen, succes bleef uit en in 1971 werd de ploeg gesaneerd op dit niveau. De BLAUWEN bleven drang houden naar het betaalde voetbal en in 2003 was het opnieuw zover. De KNVB had als eis dat AGOVV kampioen moest worden op het hoogste amateur niveau. Dit werd behaald in 2002 onder leiding van hoofdtrainer Peter Bosz. In het seizoen 2003/2004 was het zover en begon opnieuw het avontuur in het betaald voetbal. Ik heb daar bijna 10 jaar deel van uit mogen maken, tot in januari 2013 het doek opnieuw viel, 5 januari 2013 speelde AGOVV nog in de Kuip tegen Feyenoord (0 – 0) en dinsdag 8 januari 2013 was het klaar! Jammer een prachtige tijd en voor veel mensen een periode om nooit te vergeten.

Nu in deze tijd liggen de kaarten anders, de ploeg van trainers Jos Dietrich en Jerry Cooke staat er niet goed voor en hoopt toch de degradatie te ontlopen, de versterkte degradatieregeling speelt hierin ook een grote rol, twee ploegen degraderen direct en de drie ploegen daarboven moeten de strijd aan tegen de degradatie; lees nacompetitie. De ploeg uit Apeldoorn verdient het niet om te degraderen en hoopt op herstel en behoudt in de 2e klasse. Voetballend staat de ploeg veel te laag maar vergeet het op beslissende momenten af te maken. Vanmiddag moet dit gebeuren tegen de koploper v.v. Hierden die onder trainer Bert van Hunenstijn een stabiele indruk maakt en gaat voor het Kampioenschap. Wij, het elftal van v.v. Hierden, staan als een huis en geven weinig weg. v.v Unicum is de grote concurrent en is tevens de grootste bedreiging. v.v. Hierden heeft de beste papieren alleen moeten de Hierdenaren wekelijks scherp blijven want de strijd is zeker nog niet gestreden. Trainer van Hunenstijn verlaat onze club aan het einde van dit seizoen en wil graag afscheid nemen met een titel. Ik hoop vanmiddag op een prachtige wedstrijd in Hierden, het is een schitterend affiche. Tenslotte hoop ik dat een ieder met een tevreden gevoel huiswaarts keert! Als “oude” BLAUWEN durf ik geen voorspelling te doen!

Sportieve groet,

Erik Vermeulen

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan-Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Rik Vermeij, 10 Ibrahim Stitou, 11 Paul van Prehn, 12 Mark Bottenheft, 14 Dani Cloteda, 16 Milan Foppen (k), 17 Gerjan van den Ham, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 20 Rik Boonen, 22 Ryan Bons, 23 Wouter Polhoud (k), 26 Lars van Wetering, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Verzorger Bjorn van Veggel, Materiaalman Arjan Bos, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius