Voorbeschouwing v.v. Hierden - Be Quick '28

19 april 2023 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met de materiaal beheerder van v.v. Hierden 1, Ruud Hensbergen.

Ruud is vele jaren de rechterhand van Cees Jansen geweest als materiaalman. Dit seizoen heeft hij de taak als materiaalman voor het eerst alleen op zich genomen. Hij zorgt dat alle ballen en kleding op de trainings- en wedstrijddagen er piekfijn bijliggen. Ook heeft hij dit jaar het wassen van de kleding van de A-selectie en van de kantine spullen op zich genomen. Dit heeft geleid tot een mooie kostenbesparing voor de vereniging.

Hierden speelt al jaren wedstrijden tegen Be Quick ’28 uit Zwolle, al waren dit veelal oefenpartijen. In deze oefenpartijen werd vaak gelijkgespeeld. Dit jaar spelen ze tegen elkaar in competitieverband. In Zwolle werd nipt met 0-1 door v.v. Hierden gewonnen. Be Quick ‘28 bezet een veilige zevende plaats met 25 punten. Be Quick ’28 wint vaak met ruime cijfers en de verliespartijen worden vaak verloren met een klein verschil. Gezien de voetbalkwaliteiten van deze ploeg kunnen ze zeker nog hoger kunnen gaan eindigen in de competitie.

Afgelopen twee weken werd er door v.v. Hierden niet in competitieverband gespeeld. Wel werd er geoefend. Er werden twee verliespartijen genoteerd. Hier werd de vorm van de competitie lang niet gehaald. Dus snel vergeten. Het is vandaag weer heel spannend wat het nu weer gaat worden. Halen ze vorm van in de competitie weer of… Het worden de laatste vijf wedstrijden in ieder geval allemaal finalewedstrijden. Als ze Batavia ’90 (wie de eerste plaats weer heeft overgenomen) de hete adem willen blijven laten voelen moet er gewonnen blijven worden. De laatste wedstrijd tegen Batavia ’90 thuis kan dan nog wel eens extra spannend gaan worden. Dit is even dromen, er komen eerst nog vier hele zware wedstrijden en daar is vandaag de eerste van.

Het gaat vandaag dus zeker weer spannend worden. Be Quick ‘28 wil zo hoog mogelijk eindigen en in ieder geval degradatievoetbal voorkomen en v.v. Hierden wil de tweede plaats zo stevig mogelijk blijven vasthouden. Ik wens de spelers en begeleiders van beide teams een goede maar vooral sportieve wedstrijd toe en de supporters veel kijkplezier.

Ruud Hensbergen, materiaalman v.v. Hierden 1.

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Brian Klaassen, 10 Wesley de Klein, 11 Jeroen Spoelstra, 12 Mark Bottenheft, 14 Dominique Denzel, 15 Milan van Beekhuizen, 16 Milan Foppen (k), 17 Rick Boersma, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 21 Robin van de Weijer, 22 Gert Boonen, 23 Wouter Polhoud (k), 25 Maikel Vermeulen, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Materiaalman Ruud Hensbergen, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius

SELECTIE BE QUICK ’28: 1 Daniel Hayford (k), 20 Ewout Knol (k), 2 Robin van Zomeren, 3 Niek Pot, 4 Quinten Jony, 5 Matthew Benschop, 6 Robert Zweerts, 7 Jeroah Balubun, 8 Hugo Winkeler, 9 Asse Visscher, 10 Roy van der Stouwe, 11 Sander Aartsen, 12 Thymo Oorburg, 14 Jacco Bruggeman, 15 Jason Gelmers, 17 Rik Ngimbi, 18 Robin Gerritsen

Hoofdtrainer Gillian Justiana, Ass. Trainer Martijn van Uffelen, Keeperstrainer Bas Langenkamp, Teammanager Bert Oosterhof, Verzorger Fokke Doorn, Ass. scheidsrechter Jur Oosterhof