Voorbeschouwing v.v. Hierden - DOS'37

13 juni 2023 - Nieuwsberichten

Het nagenieten van afgelopen zaterdag (overwinning op v.v. Unicum) is nog in volle gang als we alweer vooruit moeten kijken naar aankomende zaterdag. En wat voor een zaterdag wordt dat. v.v. Hierden speelt dan de finale voor promotie naar de 1e klasse. De tegenstander in de finale is een oude bekende, DOS’37 uit Vriezenveen.

Hierden en DOS’37 waren vorig seizoen beiden nog 1e klasser en kwamen elkaar zelfs tegen in de competitie vorig seizoen. In Hierden werd het destijds 2-2 en later in het seizoen in Vriezenveen werd doelpuntloos gelijkgespeeld. Uiteindelijk degradeerde Hierden rechtstreeks naar de 2e klasse en vond DOS’37 zijn Waterloo in de nacompetitie tegen Veensche Boys.

Het huidige seizoen kwam DOS’37 uit in de 2e klasse J en was het competitiegenoot van onder andere s.v. Gramsbergen dat Hierden eerder deze nacompetitie tegen kwam. De reguliere competitie werd door DOS’37 uitstekend begonnen en met slechts vier verliespunten werd de eerste periode veroverd. Uiteindelijk werd de ploeg van hoofdtrainer Jeroen Niks, achter kampioen Sparta Enschede, tweede in de eindstand. Ze behaalden 51 punten uit 24 wedstrijd en daarmee kan worden teruggekeken op een uitstekend seizoen.

Net als v.v. Hierden zal ook DOS’37 zo snel mogelijk willen terugkeren naar de 1e klasse. Op hun weg naar promotie waren zij in de nacompetitie te sterk voor competitiegenoot van Hierden; IJVV (2-1) en (ex) 1e klasser en naamgenoot DOS Kampen (4-3). Ook in Vriezenveen kon men spreken van een ware thriller waarbij DOS’37 een paar keer op de rand van de afgrond balanceerde, maar de ploeg uiteindelijk toch over een flink staaltje veerkracht bleek te beschikken. In de laatste minuut van de verlenging brachten zij het geel/zwarte deel van Kampen in mineur.

Kortom: superlatieven te kort om de wedstrijd van aanstaande zaterdag aan te kondigen. We willen onze gastheer v.v. Hattem alvast danken voor de gastvrijheid en het warme welkom. We hopen op een spannende en mooie wedstrijd waarbij uiteindelijk de verdiende winnaar zijn rentree in de 1e klasse mag maken. Daarnaast wensen wij alle supporters, bezoekers, staf, spelers en officials veel succes en voetbalplezier.

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Brian Klaassen, 10 Wesley de Klein, 11 Jeroen Spoelstra, 12 Mark Bottenheft, 14 Dominique Denzel, 15 Milan van Beekhuizen, 16 Milan Foppen (k), 17 Rick Boersma, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 21 Robin van de Weijer, 22 Gert Boonen, 23 Wouter Polhoud (k), 25 Maikel Vermeulen, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Verzorger Willem Huijer, Materiaalman Ruud Hensbergen, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius

SELECTIE DOS’37: Joost Aman, Hidde Boers, Jordi Brinkman, Job Derksen, Marnick Fokke, Taiwo Francismouth, Jari Hellegers, Tijn Herkink, Glenn Jansen, Michel Kamphuis, Melvin Kamp, Wout Kikkert, Stijn Kuiper, Olaf de Lange, Shakki Mohammed, Ronald te Morsche, Senna Niezink, Koen Nijkamp, Patrick Nitert (k), Patrick van den Noort, Martijn Olde Olthof, Mark van Pijkeren, Twan Schoonewille, Senna Silva van der Veen, Sander Thomas, Gijs Wilharms

Hoofdtrainer Jeroen Niks, Ass. trainer Geerten Brinkman, Keeperstrainer Arjan Verhoef, Teammanager Gerreld Nijkamp, Teammanager Bertran Minkjan, Facilitair manager Martin Kottier, Fysiotherapeut Rick Boom, Fysiotherapeut Mike Huizenga, Ass. scheidsrechter Dennis van Leussen