VOORBESCHOUWING V.V. HIERDEN – FC HORST

28 oktober 2022 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid/staflid/vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aanstaande wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week de eer aan TC lid Ariën van Nijhuis.

Vandaag staat de mooie derby op papier tussen ons v.v. Hierden en FC Horst. Horst is de competitie ijzersterk begonnen met vier overwinningen uit vier wedstrijden. Dat betekent dat we tegen de koploper mogen aantreden wat de wedstrijd een nog specialer randje geeft. De beide clubs strijden al jaren tegen elkaar, al is de laatste keer alweer enige tijd geleden omdat Hierden in de 1e klasse verbleef en Horst in de 2e klasse. De laatste competitiewedstrijd dateert alweer van 2015/2016 waarin onze huidige spits Brian Klaassen de 1-0 aantekende wat ook de eindstand betekende. De wedstrijden stonden meestal garant voor spektakel waarin sportiviteit wel hoog in het vaandel stond. De huidige trainer van FC Horst is John Martens die wordt geassisteerd door John Dooijewaard, die we allemaal kennen van zijn Hierden verleden. Ook spelen de spelers Mustafa Kalkan en Isa Kiziler nu bij FC Horst, die vorig seizoen nog bij v.v. Hierden speelden. Hierden wil de competitie weer spannend maken door een overwinning zodat ze Horst weer in het vizier krijgen. De manier van spelen onder trainer Bert van Hunenstijn kost tijd maar bij vlagen zien we de combinaties waarop intensief getraind wordt terug. We hopen dat we dit zaterdag over een langere periode in de wedstrijd kunnen zien, dan staat niets een positief resultaat nog in de weg. Wij wensen de tegenstander FC Horst en zijn supporters een sportieve en mooie wedstrijd toe met veel strijd. Na de wedstrijd is er de doorloopavond waar we met de gasten onder het genot van een drankje wat langer over de wedstrijd kunnen napraten met de muziek verzorgd door DJ Tresor de Lange.

Ariën van Nijhuis, TC v.v. Hierden

SELECTIE FC HORST: Tim Crama, Haico Epe, Tom de Groot, Peter van der Horst, Sven Mazier, Roy Kruse, Floris Groenewold, Ronald Lak, Brandon Karangwa, Wesley Ruiter, Reinier Kok, Melle Scherpenzeel, Christian Schoonhoven, Muhammed Dinc, Kevin Schut, Nadir Djeddi, Ricardo Vliek, Jesse Hoekstra, Jeffrey den Besten, Mustafa Kalkan, Mark van den Bosch, Isa Kiziler, Paul van Prehn

Trainer John Martens, Ass. trainer John Dooijewaard, keeperstrainer Jan Willem Stoffer, Teammananger Rob Elderman, Verzorger Kenneth Korstam, Ass. scheidsrechter Peter van Elten

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Brian Klaassen, 10 Wesley de Klein, 11 Jeroen Spoelstra, 12 Rik Boonen, 14 Dominique Denzel, 15 Milan van Beekhuizen, 16 Milan Foppen (k), 17 Rick Boersma, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 21 Robin van de Weijer, 22 Gert Boonen, 23 Wouter Polhoud (k), 24 Mark Dooijeweerd, 25 Maikel Vermeulen, 27 Guido Franken