Voorbeschouwing v.v. Hierden - FC Horst | 04-05-2024

03 mei 2024 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met één van onze meest trouwe supporters én assistent materiaalman Peter Heek. Peter ontbreekt bijna bij geen enkele trainingsavond en zeker niet bij de wedstrijden op zaterdag. Hij is de steun en toeverlaat van onze materiaalman Arjan Bos bij v.v. Hierden 1. Peter zorgt onder andere dat alle ballen op de training de juiste inhoud hebben en bij alle uitwedstrijden zorgt hij voor de inwendige mens voor de terugreis in de bus.

Het einde van de competitie is alweer in zicht. Wat een spannend slot gaat het ook dit jaar weer worden. v.v. Hierden en v.v. Unicum zijn nog volop in de race voor het kampioenschap. DOS Kampen en WVF liggen nog op de loer voor eventuele grote misstappen van de nummers één en twee en v.v. Nunspeet is nog volop in de race voor de 2e periode.

Voor v.v. Hierden resten nog drie topwedstrijden, te beginnen met de streekderby tegen FC Horst. v.v. Hierden heeft nog iets goed te maken, want bij de heenwedstrijd in Horst stond v.v. Hierden al binnen één minuut op een achterstand en wist deze stand niet meer om te buigen. Groot feest bij FC Horst, teleurstelling bij ons vlaggenschip. FC Horst kent een wisselvallig seizoen; eerst leek het erop dat ze om de topplaatsen mee zouden gaan doen, maar men kwam later ook nog even in de gevarenzone voor nacompetitie naar de 3e klasse. Zaterdag kan FC Horst zich officieus veilig spelen, hier zullen ze dan ook alles aan gaan doen. v.v. Hierden van promotie afhouden zou een mooie bijzaak zijn voor FC Horst, zodat dan ook volgend jaar weer in competitieverband de derby tegen v.v. Hierden kan worden gespeeld. Bij mijn werk zitten FC Horst supporters die net als ik al weken uitkijken naar deze topper: dé streektopper v.v. Hierden – FC Horst. Op papier is v.v. Hierden wellicht favoriet, maar er staat voor beide teams veel op het spel en streekderby’s zijn niet te voorspellen. Bert en Bas zullen er ook alles aan gaan doen om de spelers op en top gemotiveerd te krijgen.

Er werd de afgelopen weken al veel gesproken bij v.v. Hierden: Als er hier dit gebeurd en daar dat dan worden we misschien wel kamp… Maar.. tot op heden ging het echter niet goed. Verliespartijen bij WVF en DOS Kampen kwamen hard aan. ‘Gelukkig’ voor v.v. Hierden verloor ook v.v. Unicum de laatste wedstrijd en zo blijft v.v. Hierden koploper, maar zoals eerder vermeld worden het nog vier bloedstollende weken in de 2e klasse H.

We gaan er dan ook allemaal weer goed voor zitten en staan. De weersomstandigheden beloven goed te worden, dus alle ingrediënten zijn aanwezig voor een mooie middag op Sportpark Mheenzicht. Let wel op! de wedstrijd begint vandaag al op 13.30 uur. Ik wens de spelers van beide teams veel succes en de supporters van beide teams veel kijkplezier op onze mooie sportpark. Scheidsechter van vandaag is dhr. D.H. de Graaf, ook hem wens ik veel succes en plezier.

Peter Heek – supporter/ass. materiaalman

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan-Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Rik Vermeij, 10 Ibrahim Stitou, 11 Paul van Prehn, 12 Mark Bottenheft, 14 Dani Cloteda, 16 Milan Foppen (k), 17 Gerjan van den Ham, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 20 Rik Boonen, 22 Ryan Bons, 23 Wouter Polhoud (k), 26 Lars van Wetering, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Verzorger Bjorn van Veggel, Materiaalman Arjan Bos, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius

SELECTIE FC HORST: Bas van den Berg, Jeffrey den Besten, Matijn Bleijenburg, Mark van den Bosch, Jeroen Buitenhuis, Tim Crama (k), Haico Epe, Marvin Hanenberg, Brandon Karangwa, Roy Kruse, Nick Kuypers, Ronald Lok, Jimmy Lubbersen, Wesley Ruiter, Tim Schep, Melle van Scherpenzeel, Christian Schoonhoven, Kevin Schut, Richard Schweitz (k), Matijn Valstar, Thijn van Wijk, Jarno van Willigen, Nick Zandstra, Mohammed Zeknini