Voorbeschouwing v.v. Hierden - IJVV | 09-12-2023

07 december 2023 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met een van onze meest trouwe supporter Wim Timmer. Wim heeft zelf veel wedstrijden in het 1e elftal van v.v. Hierden gespeeld, is trainer/leider van ons 2e elftal geweest en is nu al vele jaren supporter van ons vlaggenschip. Er moet veel gebeuren wil Wim een wedstrijd missen.

v.v. Hierden – IJVV is altijd weer een wedstrijd waar je van te voren geen voorspelling over kan doen. Ik heb zelf nooit tegen IJVV gespeeld. Wij zaten in onze tijd altijd in het westen ingedeeld. Tegenstanders waren bijvoorbeeld v.v. Musketiers, CSW, IJFC en Montfoort. Bij IJVV is Erwin Brem momenteel trainer, Erwin is ook een jaar trainer geweest bij Hierden en eindige toen heel succesvol in het linker rijtje in de 1e klasse. IJVV is een moeilijk te bespelen tegenstander, kijk maar eens afgelopen seizoen. Er werd in de uitwedstrijd met 0-4 gewonnen maar thuis moest men met een 1-2 nederlaag het onderspit delven. Ook dit seizoen zijn de uitslagen van IJVV in de competitie niet voorspelbaar. Tegen DOS Kampen en SVI werd gelijkgespeeld en tegen s.v. Hatto Heim werd ruim verloren. Het is dus weer uitkijken voor Hierden. Erwin Brem en zijn manschappen zullen er alles aan doen om de punten tegen de koploper mee te nemen naar IJsselmuiden.

En nu mijn ploegje Hierden. Ik heb al goede wedstrijden gezien deze competitie. Maar Afgelopen twee wedstrijden waren de verschillen groot in het beleven van een wedstrijd. Eerst na een achterstand alles willen geven om gelijk te komen. Dat gebeurt en pakken dan ook nog eens door grote inzet de overwinning tegen DOS Kampen. Dan verwacht je in de streekderby tegen FC Horst eenzelfde instelling maar daar lukt het dan niet. Nu zijn streekderby’s altijd wedstrijden op zich. Je kan op de ranglijst ver boven de tegenstander staan maar in een streekderby is er geen verschil. Dat heeft Hierden dus gemerkt, binnen één minuut op 1-0 achterstand en te weinig strijd leveren om dit recht te zetten. Nu is geen één wedstrijd nog makkelijk geweest in deze competitie voor Hierden en vandaag zal dit zeker niet anders zijn. Ook tegen IJVV zullen ze weer alles moeten geven om de punten in Hierden te houden. Ik weet dan ook wel zeker dat de trainers Bert en Bas dit goed duidelijk hebben gemaakt aan de mannen.

Alles is dus weer aanwezig om ook vandaag er weer recht voor te gaan zitten of staan om de wedstrijd te gaan volgen. Ik wens de spelers van beide teams veel succes en de supporters van beide teams veel kijkplezier op onze mooie sportpark Mheenzicht. Scheidsechter is vandaag dhr. E. Hoogerwaard. Ook wens ik iedereen alvast goede feestdagen en een gezond en sportief 2024 toe.

Wim Timmer, supporter v.v. Hierden

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Rik Vermeij, 10 Ibrahim Stitou, 11 Paul van Prehn, 12 Mark Bottenheft, 14 Dani Cloteda, 16 Milan Foppen (k), 17 Gerjan van den Ham, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 20 Rik Boonen, 22 Ryan Bons, 23 Wouter Polhoud (k), 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Verzorger Bjorn van Veggel, Materiaalman Arjan Bos, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius

SELECTIE IJVV: Roy van Dyk (k), Dani Frans (k), Julian van de Wetering (k), Jamal Arouch, Gerjon van den Berg, Niels van Dijk, Martijn de Kleine, Adir Sasso, Dani Snippe, Jorian Wellenberg, Robert Dekker, Kelvin Groothand, Tim Roeland, Nick Wagteveld, Job van den Berg, Nathan Bos, Bas Broekhuizen, Luc Kalter, Jarein Schepers