Voorbeschouwing v.v. Hierden - s.v. Hatto Heim | 09-03-2024

08 maart 2024 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met materiaalman van v.v. Hierden 1; Arjan Bos.

Allereerst allemaal welkom op ons mooie Sportpark Mheenzicht en een bijzonder welkom aan onze gasten uit Hattem.

Vandaag staat de wedstrijd tussen v.v. Hierden en s.v. Hatto Heim op het programma. s.v. Hatto Heim is opgericht op 24 juni 1936, spelend in gele shirts met blauwe broeken en sokken en is gevestigd op Sportpark ’t Achterveen in Hattem. Na een aantal seizoenen in de 3e klasse te hebben gespeeld spelen ze sinds het seizoen 2022/2023 weer in de 2e klasse en is het dus weer competitiegenoot van v.v. Hierden.

De laatste drie, meest recente ontmoetingen waren allen een prooi voor v.v. Hierden. Zij het niet met het nodige fortuin. Vorig seizoen werd er tot twee keer toe in de slotfase nipt gewonnen en ook dit seizoen waren het drie late treffers van Paul van Prehn die de zege pas veiligstelde. De krachtsverhoudingen tussen beide ploegen zijn dus niet groot en dat beloofd ook voor vanmiddag weer een hoop spanning en spektakel.

Dan terug naar het huidige seizoen. Zoals we allemaal weten is v.v. Hierden trotse koploper, na een kleine inzinking aan het einde van jaargang 2023 is het 2024 uitstekend begonnen met vier overwinningen op rij. s.v. Hatto Heim kent een wisselvallig seizoen. Na een lastige start heeft het de draad op weten te pakken met als uitschieter een prachtige overwinning op kwaliteitsploeg v.v. Unicum. Na een vroege 0-2 achterstand wist het de wedstrijd volledig om te draaien met een 3-2 overwinning als eindresultaat. Na de winterstop wist de ploeg van trainer Jan-Peter Jonkman knap gelijk te spelen bij WVF en te winnen van FC Horst. Tussendoor was DOS Kampen een maatje te groot en vorige week verloor het in de absolute slotfase van IJVV. Momenteel bezit s.v. Hatto Heim de 10e plek met 17 punten na 15 wedstijden, maar in de drukke middenmoot kan het nog alle kanten op.

Ook vanmiddag zijn er dus weer redenen in overvloed om een bezoek te brengen aan Sportpark Mheenzicht. Na de wedstrijd is er de altijd gezellig Doorloopavond om nog eens even na te praten over het mooie affiche van deze middag.

Mij rest niets meer dan alle spelers, staf en scheidsrechters veel succes te wensen en alle supporters en liefhebbers veel kijkplezier gewenst bij de wedstrijd v.v. Hierden – Hatto Heim. Laten we er met z’n allen een mooie, sportieve middag van maken.

Sportieve groeten,

Arjan Bos – Materiaalman v.v. Hierden 1

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan-Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Rik Vermeij, 10 Ibrahim Stitou, 11 Paul van Prehn, 12 Mark Bottenheft, 14 Dani Cloteda, 16 Milan Foppen (k), 17 Gerjan van den Ham, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 20 Rik Boonen, 22 Ryan Bons, 23 Wouter Polhoud (k), 26 Lars van Wetering, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Verzorger Bjorn van Veggel, Materiaalman Arjan Bos, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius