Voorbeschouwing v.v. Hierden - v.v. Unicum

27 januari 2023 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met teammanager Hendri Beelen.

Een wedstrijd die vanaf de start van het seizoen al omcirkelt staat in onze agenda. Kampioenskandidaat v.v. Unicum komt op bezoek op Sportpark Mheenzicht en aansluitend op dit spektakel is er een gezellige doorloopavond, inmiddels een begrip in Hierden.

Onze gasten uit Lelystad hebben een duidelijk doel voor ogen dit seizoen; promotie naar de 1e klasse. Dit doel moet worden bereikt met een aantal toonaangevende namen. Onder andere de gebroeders Teijsse zijn de formatie van trainer Eric de Jongh komen versterken. Ook Gino Bosz, tot voorkort nog volledig prof moest de club een sportieve impuls geven maar in de winterstop heeft hij te kennen gegeven zijn carrière voort te zetten bij IJsselmeervogels in Spakenburg. Voor even terug op Mheenzicht zien we Yorick Hogetoorn, hij was in 2019/2020 een jaar onderdeel van de Hierdense selectie. Dit zijn zomaar een aantal namen uit een verder kwalitatief uitstekende selectie.

Hierden en Unicum troffen elkaar voor het laatst in competitieverband in het seizoen 2016/2017. Hierden werd dit jaar kampioen in de 2e klasse en Unicum degradeerde via de nacompetitie naar de 3e klasse. Unicum was echter wel twee keer te sterk voor Hierden dit seizoen. In Lelystad werd het 2-0 en de laatste ontmoeting op Sportpark Mheenzicht eindigde in 1-5 voor de blauwwitten. Grote uitblinker deze middag was Cees Toet met drie doelpunten. Een seizoen later vierde Unicum het kampioenschap in de 3e klasse en sindsdien is de weg naar boven ingeslagen bij de Lelystedelingen.

Inmiddels zijn we bijna halverwege de huidige competitie en staan Hierden en Unicum gelijk op de ranglijst. Unicum bezet de tweede positie op basis van doelsaldo. Beide ploegen verloren dit seizoen slechts één keer en speelden twee keer gelijk. De overige wedstrijden werden allemaal omgezet in winst. Deze cijfers, een winters zonnetje en een gezellige feestavond zijn genoeg ingrediënten om er een mooie, sportieve middag van te maken. Wij wensen iedereen die één van beide teams een warm hart toedraagt veel succes en plezier tijdens deze topper in de 2e klasse I.

Hendri Beelen, teammanager v.v. Hierden

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Brian Klaassen, 10 Wesley de Klein, 11 Jeroen Spoelstra, 12 Mark Bottenheft, 14 Dominique Denzel, 15 Milan van Beekhuizen, 16 Milan Foppen (k), 17 Rick Boersma, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 21 Robin van de Weijer, 22 Gert Boonen, 23 Wouter Polhoud (k), 25 Maikel Vermeulen, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Materiaalman Ruud Hensbergen, Verzorgster Sara Jansen, Staflid Berend Prophitius

SELECTIE V.V. UNICUM: Jonathan Waterberg, Denzel Budde, Rodney Kemp, Andy van Beveren, Wail Doufikar, Walter Dias Nzasi, Willem Jelle Bos, Youssof Tohki, Jason Lenz, Dyllan Lanser, Michael Osei, Darshan Dwarkapersadsharma, Oussama Selouani, Sven Messelink, Yorick Hogetoorn, Darryl van den Anker, Lorenzo van Slimming, Yordi Teijsse, Ibrahim Stitou, Michel van Aggele, Jaïro Schet, Milan Leibbrand, Tymo Harmsen, Kenny Teijsse, Koen Holwerda