Voorbeschouwing v.v. Hierden - v.v. Heerde | 24-02-2024

23 februari 2024 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met één van onze teammanagers; Gosbert Kok.

Iedereen van harte welkom op ons mooie sportpark van v.v. Hierden. Een bijzonder welkom voor onze gasten uit Heerde.

Eindelijk, na een periode van de ene zaterdag competitie en dan weer één of twee weken niet, gaan we weer verder met de competitie. Nu tot het einde en met nog maar een enkele onderbreking. Op ons Sportpark Mheenzicht vanmiddag de wedstrijd tussen v.v. Hierden en v.v. Heerde.

v.v. Heerde is nieuw in de 2e klasse dit seizoen. Na twee achtereenvolgende jaren promotie te hebben gehaald in 4e en 3e klasse, hebben ze dit jaar als doelstelling handhaving in de 2e klasse. De eerste seizoenhelft viel dit echter niet mee. Dit komt natuurlijk ook door de versterkte degradatieregeling. Je moet minimaal op de zesde plek van onderen af staan wil je je definitief veilig spelen. Heerde behaalde tot nog toe 10 punten en bezet hiermee de 12e plaats. Alleen s.v. Epe staat er nog onder met een wedstrijd minder gespeeld. Dus in de gevarenzone. Maar het 2e gedeelte van de competitie zijn ze sterk begonnen door winst op IJVV (4-1) en een verdienstelijk gelijkspel tegen hoogvlieger FC Horst (1-1). Volgens het wedstrijdverslag was v.v. Heerde gelijkwaardig aan FC Horst. Er is dus nog van alles mogelijk voor Heerde. De ploeg wil er alles aan gaan doen omdat de mogelijkheden nog ruimschoots aanwezig zijn. Het verschil met een veilige plaats is zeven punten, met nog 11 wedstrijden te spelen.

v.v. Hierden heeft in het nieuwe jaar 2024 voor de competitie al twee toppers achter de rug. Eerst de grote streekderby bij v.v. Nunspeet (1-2 winst) en natuurlijk de kraker bij en tegen v.v. Unicum (0-1 winst). Waarbij de laatste wel als grote verrassing mag worden gezien omdat Unicum toch de torenhoge favoriet is in deze 2e klasse. Maar met ongelofelijk veel inzet en geloof in eigen kunnen is toch maar weer te zien wat er mogelijk is. De koppositie is weer even ingenomen. Maar er liggen veel teams op de loer om deze positie aan te vallen. Unicum natuurlijk, maar om de bovenste plaatsen zijn b.v. teams als SVI, FC Horst , WVF en DOS Kampen ook nog lang niet uitgeschakeld. Het zal dan ook een hele strijd gaan worden om bij de eerste drie plaatsen te eindigen om promotie of een na- competitie plaats veilig te stellen. Dus nog 11 finales om te spelen. Met de grote inzet en strijdlust van de afgelopen twee competitiewedstrijden moet dit mogelijk zijn. Iets minder is niet genoeg. De krachtsverhoudingen zijn niet groot in de 2e klasse H.

Gezien bovenstaande wordt het deze middag dus een spannende wedstrijd in Hierden. Heerde wil de goede reeks voortzetten om van de onderste plaatsen af te komen. Hierden wil de koppositie vasthouden en zo lang mogelijk koploper blijven. We gaan er dan ook allemaal weer recht voor zitten. Scheidsrechter is vandaag meneer C.M. van Beek. Wij wensen de spelers en scheidsrechter veel succes en de supporters van Heerde en Hierden veel kijkplezier.

Gosbert Kok, Teammanager v.v. Hierden 1.

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Rik Vermeij, 10 Ibrahim Stitou, 11 Paul van Prehn, 12 Mark Bottenheft, 14 Dani Cloteda, 16 Milan Foppen (k), 17 Gerjan van den Ham, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 20 Rik Boonen, 22 Ryan Bons, 23 Wouter Polhoud (k), 26 Lars van Wetering, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Verzorger Bjorn van Veggel, Materiaalman Arjan Bos, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius

SELECTIE V.V. HEERDE: Vincent Mosterd, Milan Kers, Ferron Tessemaker, Rico Vos, Elkjar Dijkgraaf, Sylvan Vos, Raoul Wijenberg, Corstiaan Altenburg, Daan Nijmeijer, Michel Calkhoven, Dennis Kalkhoven, Bryan Hegen, Vincent Rosendal, Max de Rooy, Nick Boterman, Nick Wijenberg, Mike Bronsink

Hoofdtrainer Hans van der Hoop, Ass. trainer Roel Smit, Keeperstrainer Wim Snijders, Teammanager Lars Rorije, Verzorger Jan Eilander, Materiaalman Gerhard Dijkgraaf, Ass. scheidsrechter Jacob Pleiter