Voorbeschouwing v.v. Hierden - v.v. Nunspeet | 25-05-2024

24 mei 2024 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met onze voorzitter Gert-Jan Prophitius.

Geachte voetbalvrienden,

Welkom op het sportpark van de Kampioen van de 2e klasse H! Een speciaal woord van welkom voor onze buren van v.v. Nunspeet.

U leest het goed, inmiddels is v.v. Hierden kampioen! Vorige week rond dit tijdstip wisten we nog van niks, en gingen we een (dachten we) rustige, zonnige zaterdagmiddag tegemoet. Sterker nog, na het gelijkspel in de derby tegen FC Horst was alles niet meer in eigen hand. Alles werd door onze fantastische staf gedaan om het elftal nog eenmaal te prepareren voor de laatste serie wedstrijden.

IJVV werd kinderlijk eenvoudig opzij gezet, en plots kwam het nieuws door dat het sterke DOS Kampen thuis Unicum aan de zegekar had gebonden. Nu zou het aankomen de “de derby”, als Hierden de derby zou winnen van v.v. Nunspeet kon de kampioensvlag in top.

Niets was minderwaar, op een broeierig sportpark in Lelystad wist een door blessure gehavend FC Horst ijzersterk stand te houden tegen v.v. Unicum. Dit gelijkspel leverde uitzinnige vreugde op zowel bij een aantal Hierdenaren in Lelystad, als in een inmiddels volgepakte kantine op Mheenzicht.

Als voorzitter voorzag ik de kantine van een liveblog. Het laatste bericht was “WIJ ZIJN KPJONE”, zo enthousiast, dat ik het woord KAMPIOEN niet meer juist kon spellen. Het feest was er echter niet minder om, eenmaal aangekomen in Hierden ontstond er een gezellig feest om de promotie te vieren. Na dit feest, ging het naar wat ik begreep tot in de late uurtjes door bij de plaatselijke horeca.

Staat er nog wat op het spel?

Jazeker! Een derby wil je nooit verliezen. Daarnaast kan v.v. Nunspeet nog een plek in de nacompetitie veiligstellen voor promotie. Bij een gunstig resultaat elders, en een overwinning op Mheenzicht, gaat v.v. Nunspeet deelnemen aan het toetje van dit seizoen, de strijd om promotie.

De roodhemden zullen echter alles in het werk stellen om de punten op Mheenzicht te houden, en het kampioenschap op een waardige manier te vieren met de eigen fans.

Om 15.00 uur zal scheidsrechter Groothuismink de wedstrijd in gang fluiten en kan het spektakel gaan beginnen. Hij zal geassisteerd worden door dhr. B. Prophitius van Hierden en dhr. J Frens van v.v. Nunspeet, die zijn laatste wedstrijd vlagt. Namens v.v. Hierden wensen wij hem een fijn voetbalpensioen, en nog veel plezier als supporter langs de lijn!

Wij Zijn Hierdenaren!

Sportieve groet,

Gert-Jan Prophitius - Voorzitter v.v. Hierden

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan-Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Rik Vermeij, 10 Ibrahim Stitou, 11 Paul van Prehn, 12 Mark Bottenheft, 14 Dani Cloteda, 16 Milan Foppen (k), 17 Gerjan van den Ham, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 20 Rik Boonen, 22 Ryan Bons, 23 Wouter Polhoud (k), 26 Lars van Wetering, 27 Guido Franken