Voorbeschouwing v.v. Hierden - v.v. SVI | 13-04-2024

10 april 2024 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met teammanager van ons vlaggenschip; Hendri Beelen

Welkom allemaal op ons mooie Sportpark Mheenzicht en een bijzonder welkom aan onze gasten uit Ittersum, Zwolle. v.v. Hierden, nog steeds trotse koploper, neemt het vandaag op tegen de nummer zes van de ranglijst; v.v. SVI.

De vereniging SVI werd opgericht op 1 september 1952 en in 1954 ging deze verder als omnisportvereniging met afdelingen als tennis, volleybal, gymnastiek , basketbal, badminton, tafeltennis, wandelsport, rugby en natuurlijk voetbal. In het jaar 1983 gingen alle takken van sport zelfstandig verder, de voetbalafdeling als zijnde “voetbalvereniging SVI”. v.v. SVI werkt zijn thuiswedstrijden af op Sportpark de Siggels gelegen in de wijk Ittersummerbroek. Na verschillende locaties te hebben gehad speelt de club sinds 1974 op de huidige locatie en maakt het sinds het jaar 2002 gebruik van een kunstgrasveld.

v.v. SVI dobberde jaren in het zog van de 2e en 3e klasse tot in het seizoen 2018/2019 voor het eerst promotie naar de eerste klasse werd afgedwongen. Onder leiding van trainer Joram Hendriks eindige het op een derde plek in de reguliere competitie en werd via de nacompetitie promotie afgedwongen door in de finale te winnen van s.v. Lelystad. Hierna volgde een aantal tropenjaren voor de Zwollenaren. In de seizoenen na de promotie werd het achtereenvolgens vijfde, tweede en achtste in de 1e klasse tot vorig seizoen het noodlot toe sloeg en de ploeg plots degradeerde. Nu is v.v. SVI dus weer actief in de 2e klasse en dus competitiegenoot van ons v.v. Hierden.

Bij aanvang van het seizoen werd v.v. SVI gezien als één van de grote favorieten voor promotie, misschien wel het kampioenschap. Maar met zoveel kwaliteitsploegen in de competitie kan het alle kanten op. De Zwollenaren kennen een wisselvallig seizoen, maar doen nog wel vol op mee voor de bovenste plekken. Op dit moment bezet het de zesde positie op de ranglijst met 29 punten uit 18 wedstrijden, 16 minder dan v.v. Hierden, dat al wel een wedstrijd meer speelde. Een keer winnen of verliezen kan een hoop verschil maken in de (sub)top van de 2e klasse H. Eerder dit seizoen op Sportpark De Siggels speelde v.v. Hierden een goede wedstrijd. In de stromende regen werd toen met 0-2 gewonnen door de ploeg van hoofdtrainer Bert van Hunenstijn.

Ik wil iedereen die vanmiddag aanwezig is bij de topper tussen v.v. Hierden en v.v. SVI veel plezier wensen en laten we met z’n allen hopen op een mooie en sportieve wedstijd.

Groeten,

Hendri Beelen – Teammanager v.v. Hierden 1

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan-Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Rik Vermeij, 10 Ibrahim Stitou, 11 Paul van Prehn, 12 Mark Bottenheft, 14 Dani Cloteda, 16 Milan Foppen (k), 17 Gerjan van den Ham, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 20 Rik Boonen, 22 Ryan Bons, 23 Wouter Polhoud (k), 26 Lars van Wetering, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Verzorger Bjorn van Veggel, Materiaalman Arjan Bos, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius