Voorbeschouwing v.v. Hierden - v.v. Unicum

06 juni 2023 - Nieuwsberichten

Nadat v.v. Hierden afgelopen zaterdag met 4-2 won van s.v. Gramsbergen ging de blik al gauw vooruit op aanstaande zaterdag 10 juni. Opnieuw staat de confrontatie met v.v. Unicum op het programma. De winnaar mag zich opmaken voor de finale van de nacompetitie, voor de ploeg die aan het kortste eind trekt is het seizoen voorbij en zal volgend jaar opnieuw de 2e klasse het strijdtoneel zijn.

Zo onbekend als Gramsbergen was, zo goed kennen we onze tegenstander uit Lelystad, v.v. Unicum. In het verleden hebben beide ploegen de spreekwoordelijke degens al vaak gekruist en ook dit seizoen zijn Hierden en Unicum elkaar al twee keer tegen gekomen. In januari was Hierden thuis op Sportpark Mheenzicht met 3-1 te sterk voor Unicum en pas drie weken geleden was het Unicum die een einde bracht aan de Hierdense titelaspiraties. Op Sportpark Schouw werd het 2-1.

Uiteindelijk werd v.v. Hierden tweede in de competitie en eindige v.v. Unicum op acht punten achterstand van Hierden op een derde plek. Echter beginnen we vandaag weer vanaf nul en is slechts één wedstrijd beslissend voor een plek in de finale. Voor Unicum is het behalen van allereerst de finale en dan een plek in de 1e klasse van groot belang. De club heeft ambities en de selectie is kwalitatief goed genoeg voor een stap hogerop. Hierden daarentegen heeft dit seizoen laten zien dat het een ploeg is die lastig te verslaan is en het een uitstekend collectief is. Ook de ploeg van trainer Bert van Hunenstijn zal zeker geen flater slaan op een niveau hoger.

Hierden versloeg in de eerste ronde dus Grambergen. Unicum was duidelijk te sterk voor 1e klasser Noordscheschut, dat voor het tweede jaar op rij een stapje terug doet. De lelystedelingen kwamen niet in de problemen en wonnen met 1-3. De ploeg van trainer Edwin van Ankeren zal dus met vertrouwen afreizen naar Hierden. Ook van Hunenstijn zal zijn plan klaar hebben liggen en zo wacht ons een daverende wedstrijd op Sportpark Mheenzicht.

We willen jullie allemaal van harte uitnodigen om dit op voorhand mooie duel te komen aanschouwen. Verder willen wij onze opponent hartelijk welkom heten en wensen wij iedereen veel voetbalplezier en een sportieve middag toe.

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Brian Klaassen, 10 Wesley de Klein, 11 Jeroen Spoelstra, 12 Mark Bottenheft, 14 Dominique Denzel, 15 Milan van Beekhuizen, 16 Milan Foppen (k), 17 Rick Boersma, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 21 Robin van de Weijer, 22 Gert Boonen, 23 Wouter Polhoud (k), 25 Maikel Vermeulen, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Materiaalman Ruud Hensbergen, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius

SELECTIE V.V. UNICUM: Jonathan Waterberg, Denzel Budde, Rodney Kemp, Andy van Beveren, Wail Doufikar, Walter Dias Nzasi, Willem Jelle Bos, Youssof Tohki, Jason Lenz, Dyllan Lanser, Michael Osei, Darshan Dwarkapersadsharma, Oussama Selouani, Sven Messelink, Yorick Hogetoorn, Darryl van den Anker, Lorenzo van Slimming, Yordi Teijsse, Ibrahim Stitou, Michel van Aggele, Jaïro Schet, Milan Leibbrand, Tymo Harmsen, Kenny Teijsse, Koen Holwerda

Hoofdtrainer Edwin van Ankeren, Ass. trainer Wim Beerman, Ass. trainer Achmed Kandhai, Keeperstrainer Peter Schrijvers, Teammanager Ramon van Dijk, Teammanager Arnoud van Dijk, Staflid Thomas Schoonheim