Voorbeschouwing v.v. Hierden - VSCO'61

10 mei 2023 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid, staflid, vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aankomende wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week blikken we vooruit met vrijwilliger v.v. Hierden, Henk Prophitius.

Henk heeft vorige week een koninklijke onderscheiding mogen ontvangen voor zijn mantelzorg werkzaamheden, vrijwilligerswerk bij de plaatselijke muziekvereniging, kerk het Visnet en onze voetbalverening. Henk zit in de maandagploeg voor het schoonmaken van ons sportpark en is eens in de zoveel tijd materiaalman op de zaterdag.

Voor onze gasten uit Oosterwolde een hartelijk welkom op ons mooie sportpark Mheenzicht. Voor beide ploegen vandaag een heel belangrijke wedstrijd. Hierden kan zich vandaag verzekeren van de tweede plaats. Deze geeft recht op (overname van) een periodetitel. Dus nog kans op promotie naar de 1e klasse. VSCO’61 daarentegen heeft de punten heel hard nodig om rechtstreekse degradatie te ontlopen. Op dit moment staan ze qua doelsaldo op de plek die rechtstreekse degradatie inhoudt. Onze gasten uit Oosterwolde hebben de laatste drie wedstrijden twee maal een overwinning geboekt, dit tegen AGOVV Apeldoorn en FC Horst. De laatste strohalm is dus nog in handen. Tegen Hierden willen ze dan ook alles op alles zetten om de thuisnederlaag uit december van het vorige kalenderjaar (0-4) weg te poetsen en uitzicht te houden op lijfsbehoud in de 2e klasse.

Hierden bleef de laatste wedstrijd uit bij WVF met een kater achter. Al was de uitslag met een 1-1 gelijkspel niet slecht, het gat met koploper Batavia’90 werd vier punten. Gezien het programma van Batavia voor de komende twee wedstrijden (voor de confrontatie met Hierden in de laatste speelronde) bestaat er de kans dat zij geen punten meer gaan verspelen, of OWIOS zal vandaag in eigen huis voor een superstunt moeten zorgen.

Vandaag kan voor Hierden wel de tweede plaats verzekerd worden welke recht geeft op nacompetitie. Nog een mooie kans op promotie en natuurlijk nog spannende wedstrijd(en) als toetje. Beide ploegen moeten vol voor de winst. De ingrediënten voor een spannende pot voetbal zijn volop aanwezig. We gaan er vanmiddag dus weer eens goed voor zitten.

Ik wens spelers, begeleiders en supporters een mooie voetbalmiddag toe. Spelers maak er een leuke en sportieve wedstrijd van.

Henk Prophitius, vrijwilliger v.v. Hierden

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Brian Klaassen, 10 Wesley de Klein, 11 Jeroen Spoelstra, 12 Mark Bottenheft, 14 Dominique Denzel, 15 Milan van Beekhuizen, 16 Milan Foppen (k), 17 Rick Boersma, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 21 Robin van de Weijer, 22 Gert Boonen, 23 Wouter Polhoud (k), 25 Maikel Vermeulen, 27 Guido Franken

Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Materiaalman Ruud Hensbergen, Staflid/Ass. scheidsrechter Berend Prophitius

SELECTIE VSCO’61: Django van der Landen, Sander Stange, Rik Pul, Robert Dekker, Robin van Ommen, Beert Bonestroo, Thomas van de Kolk, Steven van de Grift, Jan van 't Oever, Arjan van 't Ende, Luca Veldhoen, Klaas van Woudenbergh, Hans van Renselaar, Arn van Renselaar, Aron Sleurink, Niels Elzerman, Arjen Hulst, Hans de Vos, Remco van 't Hul.

Hoofdtrainer Stephan Nuesink, Ass. trainer Arjan ten Hove. Teammanager Jaco Schoonhoven, Teammanager Wichert Spijkerboer, Verzorger Lammert Schoonhoven, Ass. scheidsrechter Jeffrey Pater