VOORBESCHOUWING V.V. HIERDEN – WVF

02 december 2022 - Nieuwsberichten

Voor elke thuiswedstrijd zullen we een bestuurslid/staflid/vrijwilliger of supporter aan het woord laten om kort voor te beschouwen op de aanstaande wedstrijd van v.v. Hierden 1. Deze week de eer aan staflid, assistent scheidsrechter & clubman pur sang Berend Prophitius.

Een aanvangstijd 13:00 uur die anders is dan normaal. De reden is natuurlijk duidelijk. We willen allemaal om 16:00 uur klaar zitten om te zien of ons Oranje de volgende ronde gaat bereiken van het wereldkampioenschap voetbal. Gezellig met z’n allen in onze kantine!

Maar eerst een mooie wedstrijd in de 2e klasse I Oost. Onze gasten, WVF uit Zwolle, tegen onze trots v.v. Hierden. WVF maakt een wisselend seizoen door. Van de 9 gespeelde wedstrijden werden er 3 gewonnen, 3 gelijkgespeeld en 3 verloren. Er wordt wel een keurige 5e plaats bezet maar de ambitie om hoger te komen is natuurlijk altijd aanwezig. De ploegen speelden voor het laatst in competitieverband tegen elkaar in het seizoen 2012/ 2013. Hier was er een gelijkspel en een winstpartij voor WVF. Tussentijds in 2016 werd er in bekerverband tegen elkaar gespeeld. Deze wedstrijd werd gewonnen door Hierden.

Bij Hierden gaat het boven verwachting. Een 2e plaats wordt bezet met 3 punten achterstand op de grootste titelkandidaat Batavia ‘90. Van de 8 wedstrijden 6 maal winst, 1 gelijkspel en 1 verliespartij. Na de degradatie van vorig seizoen is dit met bijna dezelfde selectie gerealiseerd. Waren er vorig jaar veel wedstrijden waar men goed speelde maar net verloor, valt de uitslag nu vaak de andere kant op en wint men met kleine cijfers. Ook de hand van de nieuwe trainer Bert van Hunenstijn begint duidelijker te worden. Samen met assistent trainer Bas de Raat wil men de stijgende lijn dan ook volhouden.

Spannend zal het dan ook ongetwijfeld weer gaan worden vanmiddag. WVF wil zich vast nestelen in de top van de 2e klasse en Hierden wil de hete adem laten voelen bij koploper Batavia '90. Wij wensen de spelers en begeleiding van beide teams een goede en vooral sportieve wedstrijd toe. De supporters van beide kanten heel veel kijkplezier.

Berend Prophitius, staflid v.v. Hierden 1

SELECTIE WVF: Job Goudbeek, Milan Marsman, Julian Reuvekamp, Tom Koenen, Jeffry Nijs, Ramon Beens, Twan Rens, Max Goudbeek, Julian Zegeling, Melvin Hartenhof, Christian de Vries, Jarein Schepers, Jamiro Oortwijn, Jabir Mazouz, Joost Zweers, Hessel Berends, Dion Reijnen, Bas Koenen, Dean Vreugdenhil, Ayoub Ben Ali Ahlaq, Marc Peppelenbos, Michel Koning Hoofdtrainer Jacob Grooten, Ass. trainer Martijn Ruijsch, Keeperstrainer Niek Karrenbelt, Teammanager Dick ter Harmsel, Teammanager Danny Jansen, Verzorger Gary Burgers, Fysiotherapeut Dominique Vos, Staflid Peter van Lennep

SELECTIE V.V. HIERDEN: 1 Niels Doornhof (k), 2 Casper Krop, 4 Ewout Mulder, 5 Sander Nieuwhof, 6 Jan Jurriën Hop (c), 7 Martijn Ruiter, 8 Stefan Jansen, 9 Brian Klaassen, 10 Wesley de Klein, 11 Jeroen Spoelstra, 12 Rik Boonen, 14 Dominique Denzel, 15 Milan van Beekhuizen, 16 Milan Foppen (k), 17 Rick Boersma, 18 Daan Schraverus, 19 Andrew Schaftenaar, 21 Robin van de Weijer, 22 Gert Boonen, 23 Wouter Polhoud (k), 25 Maikel Vermeulen, 27 Guido Franken Hoofdtrainer Bert van Hunenstijn, Ass. trainer Bas de Raat, Keeperstrainer Michel Versteeg, Teammanager Hendri Beelen, Teammanager Gosbert Kok, Materiaalman Ruud Hensbergen, Verzorgster Sara Jansen, Staflid Berend Prophitius

Foto: Jaap Hop