DFS te sterk voor Hierden

28 september 2019

DFS 1 uit Opheusden, vorig seizoen nog hoofdklasser was de tweede tegenstander van Hierden 1 in de thuiswedstrijd op sportpark "Mheenzicht".

DFS was van aftrap al direct de gevaarlijke ploeg met onder andere een scherpe voorzet van Cedric Badjeck net voorlangs en het was die zelfde Badjeck die, in de 4e minuut, Noë Bokila keurig bediende en Grootkarzijn wist te passeren: 0-1.

Hierden werd nu wat feller en zag een vrije trap van Jansen, tot corner verwerkt worden en het dwong DFS nog meer corners af. Het spel werd wat opener en Hierden kreeg wat meer grip op de wedstrijd; in de 15e minuut was het Spoelstra, die uit een voorzet van Jansen, net naast schoot.

DFS liet zich ook zijn gezicht zien, met een combinatie tussen Fatih Ilkhan en Bokila, welke door Alper Yaldiz achter het doel van Grootkarzijn geschoten werd.

Tussendoor schoot Boersma nog voorlangs, maar het was in de 23e minuut DFS wat een goede kans miste door Ilkhan, na voorgeven van Badjeck. Na zo'n half uur spelen was de wedstrijd meer in evenwicht, al stichtte Hierden nauwelijks gevaar in het strafschopgebied van DFS. Het meest speelde zich af op de helft van Hierden en helaas zag Hierden de achterstand vergroot worden, nadat Mulder de bal verspeelde aan Badjeck, die Ilkhan de kans bood de 0-2 binnen te schieten, enkele minuten voor de rust.

Na de rust kwam Cloteda, Mulder vervangen en kwam Hierden wat aanvallender uit de kleedkamer.

Opnieuw zag Jansen een vrije trap in een corner eindigen en was het Boersma, die net niet op tijd was bij en voorzet van Cloteda. In een counter in de 58e minuut was het Badjeck, die Bokila de 0-3 liet aantekenen voor DFS. De wedstrijd leek gespeeld; Brouwer kwam Overveld vervangen, maar Hierden kon er niet door heen komen en moest letten op de counters van DFS.

Beelen kwam Dekker nog vervangen en in de 87e minuut werd Boonen onrechtmatig onderuitgehaald binnen de 16 meter, waarna hij onberispelijk de, toegekende, strafschop wist te benutten 1-3.

Dit werd de eindstand en betekende dat de eerste nederlaag van het seizoen; komende week wordt een bezoek gebracht aan csv Apeldoorn en hoopt men op een beter resultaat.