Eerste wedstrijd na de winterstop eindigt in 2-2

26 januari 2020

Voor de eerste wedstrijd na de winterstop moest Hierden naar Doetinchem voor de wedstrijd tegen DZC'68, dat op de 11e plaats stond, twee plaatsen hoger dan Hierden zélf, met een voorsprong van 4 punten.

Direct vanaf de aftrap ging DZC in de aanval en liep Gloria Papela in de buitenspelval en een minuut later was het Thomas van Kleingtebeld die net naast kopte uit een voorzet van Youk Verheij; in de omschakeling meldden Cloteda en Beelen zich in het strafschopgebied van DZC, maar konden geen gevaar stichten.

In de 8e minuut kreeg Hierden de eerste corner te nemen, welke door invaller doelman Job Tadema opnieuw tot corner werd gewerkt, waaruit Denzel naast kopte. Een minuut later zette Bock vanaf links de bal knap vóór, waarna Boonen de bal perfect in schoot: 0-1. Direct na de aftrap kreeg Boonen, na voorbereidend werk van Denzel en Bock, dé kans de score uit te breiden, maar hij schoot net naast.

Direct daarna kwam DZC op; eerst schoot Rutger Ebbers net naast en na een lange aanval van DZC was het die zelfde Ebbers, die doelman Grootkarzijn uittestte. Ook Hierden liet zich daarna weer zien; eerst was het Cloteda die Beelen in de handen van doelman Tadema schoot en in de 21e minuut gaf Boersma een schitterende steekpass op Bock, die net op tijd onderschept werd. Brockhoff schoot daarna van afstand net naast.

Na een half uur spelen voerde DZC de druk wat op en kreeg mogelijkheden; Jesse Wortelboer zette voor en Hoogetoorn onderschepte. Even later werkte Boersma nog een inzet van de lijn weg en Hierden had problemen haar voorwaartsen te bereiken.

Na de rust bleef DZC de gevaarlijkere ploeg en kreeg het enkele corners. Hierden werd meer teruggedrongen en was het Kleingtebeld die hard op de paal schoot.

In de 56e minuut was het DZC die via de vrijstaande Kleingtebeld, de gelijkmaker binnenschoot: 1-1. Lang kon DZC niet genieten van het gelijke spel, want het was Mulder die een toegewezen strafschop, na onderuithalen van Cloteda, via doelman Tadema in schoot: 1-2. Inmiddels kwam Dekker, Beelen vervangen en was het in de 62e minuut Kleingtebeld die zijn tweede treffer scoorde, na voorgeven van Dylan Hendriksen: 2-2.

Zes minuten later moest doelman Grootkarzijn zich nog flink uitstrekken naar de verre hoek, na een schot van Hendriksen. Olofsen kwam de licht geblesseerde Mulder nog vervangen en later maakte Cloteda nog plaats voor Ruiter. Hierden was, ondanks de druk van DZC, nog het dichtst bij de winnende treffer in de 85e minuut, toen Boonen via de lat over kopte, na voorgeven van Denzel.

Uiteindelijk bleef het 2-2 en konden beide teams daar eigenlijk wel mee leven.