Eerste wedstrijd van het seizoen eindigt in een gelijkspel

23 september 2019

Zaterdagamateurvoetbal : 1e klasse D KNVB

Voor de eerste wedstrijd van het seizoen 2019/2020, vertrok Hierden naar "Sterkte Door Vriendschap Barneveld". SDVB schoot goed uit de startblokken en zag Daquillio De Gama in de eerste minuut net naast schieten; enkele minuten later verloor Krop de bal aan De Gama, maar doelman Grootkarzijn voorkwam erger.

De eerste minuten was het van beide kanten wat aftasten; in de 8e minuut lukte het Overveld net niet om door het centrum Dekker te bereiken, maar kreeg Hierden wel haar eerste corner, die verder geen gevaar opleverde.

Na een kwartier kreeg SDVB toch een licht veldoverwicht; een vrije trap van Ricardo Mengerink eindigde in de vertrouwde handen van Grootkarzijn en diezelfde Mengerink zag, na voorgeven van Maarten van de Groep, zijn schot geblokt door de Hierden defensie in de 18e minuut, SDVB kreeg even later ook haar eerste corner, welke door Van De Groep werd over geschoten.

Hierden stelde daar weinig tegenover; in de 25e minuut werd een aanvalsopzet van Boersma afgefloten wegens buitenspel en een vrije trap van Jansen eindigde op het hoofd van Denzel, die er weinig mee kon doen.

SDVB bleef tot de rust de gevaarlijke ploeg en met name aan Mengerink had de Hierden defensie haar handen vol; scherpe rushes op rechts en gevaarlijke schoten op doel wist de verdediging van Hierden keurig onschadelijk te maken; daar staat wel tegenover dat de voorwaartsen van de rode brigade, geen enkel schot op het vijandige doel wisten te plaatsen.

Na de rust was het Lesley De Vette die Grootkarzijn goed wakker hield en direct daarna was het Boersma die op links opstoomde en de openingstreffer, voor Hierden, op zijn schoen had, maar hij schoot net voorlangs.

In de 54e minuut was SDVB dichtbij de openingstreffer toen Luc Knul op de lat mikte na voorgeven van De Vette. Zo'n twintig minuten voor tijd kreeg Hierden iets meer grip op de wedstrijd, mede door invaller Gert Boonen(voor Overveld), die veel storend werk verrichtte voor Hierden.

Brouwer kwam Spoelstra nog vervangen maar de meeste mogelijkheden bleven voor SDVB, tot de 84e minuut ,toen Hierden een opgelegde kans kreeg, die door Beelen werd over gewerkt.

Gescoord werd er niet meer en zo konden beide teams uiteindelijk tevreden zijn met een gelijkspel.