Flamboyante overwinning v.v. Hierden bij seizoenouverture in en tegen v.v. Bennekom. (0-3)

02 september 2024

Bennekom 1 - Hierden 1

zaterdag 31 augustus, 15:00 uur

Sportpark De Eikelhof (Achterstraat 11, 6721VM BENNEKOM)

Official: Verhagen, Stef (Assistent-scheidsrechter), Elibol, Yunus (Assistent-scheidsrechter), Maestre Rocha, David (Scheidsrechter)

Type: beker

Bennekom 1

Na bijna twee maanden van voorbereiding stond voor v.v. Hierden afgelopen zaterdag de officiële seizoensopener op het programma. In de eerste van twee opeenvolgende bekerwedstrijden was competitiegenoot v.v. Bennekom de tegenstander op Sportpark de Eikelhof.

Toen het leidende trio, welke gewapend met een gloednieuw communicatiesysteem, er klaar voor was werd er gefloten voor het begin van de wedstrijd. De eerste minuten was het aftasten van beide kanten en had de thuisploeg iets meer balbezit. De eerste grote kans daarentegen was voor de bezoekers; en dit was direct een levensgrote. Andrew Schaftenaar kon, na een juweel van een pass van Mark Bottenheft, alleen op de doelman af, maar plaatste de bal net langs de verkeerde kant van de paal. Ook na deze kans bleef v.v. Bennekom meer balbezit houden en kreeg het niet veel later ook een goede mogelijkheid, zij het niet dat Wouter Polhoud uitstekend op zijn post stond en de aanval in de kiem kon smoren. De gastheren bleven aandringen, maar de Hierdense defensie stond, zoals we inmiddels bijna gewend zijn, als een huis en zo bleven verdere kansen voorlopig uit. Pas op slag van rust was er weer een moment van opwinding toen Rik Vermeij richting het doel van de tegenstander leek te gaan, echter was zijn aanname slordig waardoor de Bennekomse defensie kon ingrijpen en de aanval onschadelijk kon maken. Direct na dit moment floot de scheidsrechter voor het einde van de eerste helft en zo was er in het tweede bedrijf voor beide ploegen nog van alles mogelijk.

De tweede helft kwam v.v. Bennekom duidelijk scherper uit de kleedkamer en werd het tempo opgeschroefd. In de eerste vijf minuten na de thee leverde dit direct twee hele grote kansen op, maar Wouter Polhoud was niet van plan om aan dit feestje mee te werken en hield v.v. Hierden, met twee fantastische reddingen, op de been. Aanvoerder Jan-Jurriën Hop maande zijn mankrachten scherp te blijven en nog geen minuut later werd het 0-1. Een goedlopende aanval kwam terecht bij nieuwkomer Matthias in’t Anker wie besloot uit te halen. Zijn inzet mistte richting, maar kwam terecht voor de voeten van Rik Vermeij. Laatstgenoemde twijfelde geen moment en schoot zoals een spits betaamt de bal vakkundig tegen de touwen. Vanaf dit moment kreeg v.v. Hierden de wedstrijd in handen en lukte er bij de thuisploeg steeds minder. Vijf minuten later werd het dan ook al 0-2. Opnieuw kreeg In’t Anker de mogelijkheid om van afstand het doel van v.v. Bennekom onder vuur te nemen en hij liet dit dan ook niet na. Deze inzet was een stuk beter en zelfs zo goed dat de doelman deze niet goed wist te verwerken en de bal voor Rik Vermeij op een presenteerblaadje gaf. Vermeij mistte dan ook niet en liet zo zijn tweede treffer van de middag aantekenen. Ook na de 0-2 bleef Hierden de betere ploeg en kwam het geen enkele keer in de problemen. 20 minuten voor tijd leek de wedstrijd definitief in het slot te vallen. Andrew Schaftenaar kon dit keer in het bijzijn van een tegenstander op het doel van v.v. Bennekom af, verschalkte de verdediger en schoot door de benen van de doelman knap de 0-3 binnen. De slotfase leverde op een vrije trap van v.v. Bennekom na geen noemenswaardige momenten meer op en zo wist v.v. Hierden bijzonder knap te winnen van het door velen toch wel hoger ingeschatte v.v. Bennekom. Met het wegvallen van v.v. Lunteren in de groepsfase van het bekertoernooi doet v.v. Hierden bijzonder goede zaken. Met een overwinning in de derby tegen FC Horst is het zelfs al zeker van de volgende ronde én de groepswinst.

De bovengenoemde derby is de eerstvolgende wedstrijd voor de Hierdenaren. Deze wordt aanstaande zaterdag, 7 september, gespeeld op Sportpark Mheenzicht. We beginnen dan om 15.00 uur en het duel zal onder leiding staan van dhr. van Zijl.

51’ 0-1 Rik Vermeij

56’ 0-2 Rik Vermeij