Hierden maatje te klein voor Huizen

03 september 2019

Voor het eerst trad Hierden aan, in een officiële wedstrijd, met de nieuwkomers Hogetoorn,Dekker,Overveld en Krop.

Hierden ging goed van start tegen eerste klasser Huizen en zette meteen druk, hetgeen resulteerde in een uitval op rechts van Dekker, die op zijn beurt CLoteda net niet wist te bereiken. Even later was het Dekker, die uit een ingooi, overschoot.

Overveld bediende daarna Cloteda,die doelman Brian Willemse aan het werk zette. Aan de andere kant was het Denzel, die een inzet van Sebastian van Kammen onschadelijk maakte. Huizen kreeg daarna het betere van het spel, waarbij het ook haar eerste corner mocht nemen. Serge Kogeldans zette vóór, waarna Hidde van der Veldt net overschoot.

In de 9e minuut wist Huizen het veldoverwacht in een goal om te zetten en was het Joshua L-Asie die, de iets te ver voor zijn goal staande Nick Grootkarzijn wist te verschalken: 0-1. Drie minuten later had Grootkarzijn een wereldredding toen hij een schot van Tim Krux, van dichtbij wist te pareren.

Gedurende de rest van de eerste helft was het Huizen wat de klok sloeg en kon Hierden geen vuist maken. In de tweede helft eenzelfde wedstrijdbeeld al kwam Hierden er iets vaker uit; toch was het in de 52e minuut Dani Smits(niet vermeldt op wedstrijdformulier KNVB) die de 0-2 liet aantekenen, door een schot, weer over doelman Grootkarzijn heen. Twee minuten later schoot Dekker net naast, na voorgeven van Bock.

Met nog een half uur te spelen kwamen de oud-gedienden Boonen en Boersma, Bock en Cloteda vervangen en dit bracht direct wat meer leven in de brouwerij. Vlak na die wissel zette Overveld vóór, maar wist net niet de vrijstaande Boonen te bereiken, waarna in de 77e minuut , Mulder het veld ruimde voor nieuwkomer Nieuwhof.

In de laatste tien minuten van de wedstrijd liet Hierden zich meer en meer zien, door vooral de hard werkende Overveld. In de 82e minuut schoot hij mooi in, maar doelman Willemse redde en even later werd hij opnieuw gevaarlijk, maar zag zijn schot gesmoord in de verdediging van Huizen.

Het spel werd meer open en beide ploegen kregen mogelijkheden;Grootkarzijn moest nog knap redden op een schot van Tristen Kroeze en Huizen keeper Willemse, pakte een bal van Boersma prima. Gescoord werd er niet meer en bij Hierden moesten de nieuwelingen nog wat wennen, maar als straks Jansen en Boutachkourt ook weer present zijn, moet er weer een goede eerste selectie staan.