Hierden sluit voetbaljaargang 2022 in stijl af. (0-4)

12 december 2022

VSCO '61 1 - Hierden 1

zaterdag 10 december, 14:30 uur

Sportpark De Heughte (Zwarteweg 15 BG, 8097PR OOSTERWOLDE GLD)

Official: Afgeschermd, (Scheidsrechter), Pater, Jeffrey (Assistent-scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

VSCO '61 1

De laatste wedstrijd van 2022 was voor v.v. Hierden een uitwedstrijd in Oosterwolde tegen VSCO ’61. De Kanaries hadden de punten hard nodig en ook Hierden moest winnen om in het spoor van koploper Batavia ’90 te blijven.

Trainer Bert van Hunenstijn koos voor dezelfde basis 11 als een week ervoor tegen WVF en vanaf het eerste moment was Hierden de bovenliggende partij. Het eerste kwartier werden er nog geen noemenswaardige kansen gecreëerd maar duidelijk was dat Hierden niet van plan was cadeautjes weg te geven. In de 23e minuut resulteerde dit in de 0-1. Een fraaie aanval over de linkerkant van het veld kwam uiteindelijk bij de vrijstaande Rick Boersma terecht en voor hem was het een koud kunstje om de bal tegen de touwen te schieten. Vijf minuten later was het al bijna weer raak, Dominique Denzel zette de bal uitstekend voor maar Stefan Jansen kon de bal net niet voldoende sturing meegeven en zijn inzet ging voorlangs. In de 32e minuut was het Denzel wie dacht de score te verdubbelen, echter eindigde zijn kopbal in het zijnet. VSCO kwam er niet aan te pas en Hierden bleef opzoek naar de 0-2. Deze viel dan ook op slag van rust. Een goede voorzet vanaf de linkerkant van het veld werd slecht verwerkt door de defensie van VSCO en belandde zo voor de voeten van spits Brian Klaassen, hij kon rustig een hoek uitzoeken en zo ging Hierden met een comfortabele voorsprong rusten. Na de thee werd het duidelijk dat VSCO de handdoek nog niet in de ring wilde gooien maar bij de Oosterwoldenaren lukte vrijwel niets en Hierden kwam dan ook niet in de problemen. In de 57e minuut werd het duel definitief beslist. Een prachtige voorzet van Casper Krop werd, net voor Denzel deze kon intikken, in eigen doel gewerkt door Steven van de Grift: 0-3. Na deze treffer was het verzet van VSCO definitief gebroken en kreeg Hierden nog een flink aantal kansen om aan het doelsaldo te werken. Doelman Django van der Landen stond hierbij een aantal keer goed in de weg en zo bleef de stand dragelijk voor de Kanaries. In de laatste minuut van de reguliere speeltijd werd het nog wel 0-4, invaller Maikel Vermeulen werd neergelegd in het strafschopgebied en de penalty die daarop volgde werd vakkundig binnengeschoten door Stefan Jansen. Leidsman Verduin vond dit een passend einde en floot direct voor het einde van de wedstrijd. Hierden won dik verdiend met 0-4 van VSCO ’61 en is geen moment in de problemen geweest. Hiermee gaan de roodwitten met een goed gevoel en 25 punten uit 10 wedstrijden de winterstop in.

Na de winterstop staat er een absolute kraker op het programma. Hierden gaat dan op bezoek bij het nog ongeslagen Batavia ’90. Bij winst komt Hierden gelijk in punten met de Lelystedelingen, bij verlies wordt het gat ineens zes punten. Op 21 januari 2023 wordt er om 15:00 uur afgetrapt op sportpark De Doggersbank in Lelystad.

23’ 0-1 Rick Boersma

45’ 0-2 Brian Klaassen

57’ 0-3 Steven van de Grift (e.d.)

89’ 0-4 Stefan Jansen

68’ <-> Sander Nieuwhof (u) – Andrew Schaftenaar (i)

79’ <-> Daan Schraverus (u) – Gert Boonen (i)

86’ <-> Brian Klaassen (u) – Maikel Vermeulen (i)