Hierden verliest met 4-2 bij CSV Apeldoorn, ondanks aardig veldspel

07 oktober 2019

Hierden ging op bezoek in Apeldoorn, bij de gedegradeerde hoofdklasser CSV. De eerste minuten was voor beide partijen wat aftasten, totdat CSV haar eerste corner kreeg te nemen, welke via de onderkant van de lat weer het veld in stuiterde; direct bij de daaropvolgende aanval van Hierden, was het Boersma die Hierden van afstand,naar een 0-1 voorsprong schoot in de 6e minuut.

Enkele minuten later kreeg Boonen een goede kans te score te vergroten, na voorbereidend werk van Dekker, maar zijn inzet resulteerde in een corner. In de 14e minuut trok CSV de stand weer gelijk door Fedde Timmer, na een misverstand in de verdediging van Hierden.

Hierden kreeg daarna wat corners te nemen, maar het was toch CSV dat in de 20e de leiding nam door een boogbal van Sander Krijns, over de, iets te ver voor zijn doel staande, doelman Grootkarzijn. Romano Luhukay testte Grootkarzijn daarna nog een keer uit en Bock kwam de licht geblesseerde Dekker vervangen. CSV had daarna wat meer de bal hetgeen resulteerde in wat corners; uit één van die corners was het Krijs die zijn tweede doelpunt scoorde, de 3-1 voor CSV. De Apeldoorners hadden de wedstrijd nu volledig onder controle en wisten de score nog uit te bouwen tot 4-1, in de 37e minuut, door Timmer. Hierden liet de kop niet hangen en het was Vermeulen die in de 39e minuut net overschoot, na een vrije trap van Bock; een minuut later smoorde een mooie aanvalsopzet tussen Jansen,Bock en Vermeulen in de CSV-defensie; uiteindelijk schoot Vermeulen daarna de verdiende Hierdense treffer binnen: 4-2.

Na rust bleef Hierden de aanvallende partij, met direct Boersma in de aanval, die net Boonen niet wist te bereiken; Hierden speelde goed met daarna een mooie aanval, opgezet door Vermeulen en daarna via Bock en Olofsen. Het werd een open wedstrijd, beide ploegen wilde voetballen; vlak daarna werd CSV ook gevaarlijk via Krijs en Steven van Es, maar Olofsen redde ten koste van een corner. Grootkarzijn redde daarna nog bekwaam op een vrije trap van Jesse Hartgers. Na een half uur in de tweede helft kwam Mulder, Vermeulen vervangen. Bock schoot nog in de handen van doelman Dean Bredewolt, voordat Boonen gevaarlijk kon worden; ook Boersma kon even later Mulder en Boonen niet in stelling brengen. In de 72e minuut was het Bock die zich geweldig mooi vrijspeelde, maar zijn daaropvolgende voorzet was net iets te hard. 10 minuten voor tijd kwam Overveld, Boersma nog vervangen en Boonen legde daarna nog mooi de bal terug op Mulder, die zijn vizier niet in de juiste richting had staan.

Vlak voor tijd nog een wereldredding van doelman Grootkarzijn op een inzet van dichtbij van Olof Kluitenberg en in de slotminuut schoot Overveld nog via de lat over. Gescoord werd er niet meer; Hierden verloor, maar Hierden kan, mede door het goede spel, de komende wedstrijd met vertrouwen tegemoet zien.