Hierden verliest nipt van een goed spelend DFS

08 februari 2020

sv DFS - Hierden

zaterdag 8 februari, 14:30 uur

Sportpark 't Heerenland (Van Maanenstraat 1, 4043GA OPHEUSDEN)

Official: Gils, Gerlof (Scheidsrechter), Afgeschermd, (Assistent-scheidsrechter), Dorsthorst, Sven (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

sv DFS

Hierden bracht een bezoek aan koploper DFS 1 in Opheusden en direct vanaf de aftrap nam DFS het heft in handen en kreeg het enkele corners te nemen, zo ook in de begin minuten toen Remy Raterink, Fatih Ilkhan bediende. Even later zag die zelfde Ilkhan een schot geblokt door Hogetoorn.

In de 8e minuut mocht Hierden haar eerste corner nemen, welke in handen van doelman Jordy Van Der Kracht eindigde. DFS zag daarna een vrije trap van Jesse Edge rakelings over de lat van doelman Grootkarzijn scheren.

In de 14e minuut was het doelman Grootkarzijn die ongelukkig in botsing kwam met een tegenstander binnen de 16-meter en de scheidsrechter zag er een penalty in , welke onberispelijk werd ingeschoten door Michael Den Heijer. En Grootkarzijn moest vlak daarna nog ingrijpen op een inzet van Alper Yaldiz, na voorgeven van Keren Cifci. Brouwer kwam daarna de licht geblesseerde Cloteda vervangen en Hierden kreeg halverwege de eerste helft wat meer controle op de wedstrijd.

Uit een vrije trap van Stefan Jansen, die na lange tijd van blessureleed weer in de basis stond, kopte Krop net over. Boonen werkte, in de 28e minuut een voorzet van Dekker, uit een lange trap van Mulder, tot corner. Tot de rust kwam DFS nog enkele keren gevaarlijk voor de dag, maar kwam maar écht weinig tot uitgespeelde kansen, alleen trof de sterke Ilkhan in de 39e minuut nog wel de paal.

Na rust werd bij Hierden Nieuwhof vervangen door Olofsen en zette DFS aardig wat druk waardoor Hierden werd gedwongen tot verdedigen. Toch kwam Hierden er sporadisch uit, zoals in de 50e minuut nadat Dekker zijn schot tot corner verwerkt zag worden en Denzel daaruit net naast kopte. Acht minuten later plukte Grootkarzijn van dichtbij de bal van de voeten van Den Heijer, uit een voorzet van opnieuw Ilkhan. Ruiter kwam daarna nog binen de lijnen voor Jansen.

Omstreeks de 70e minuut leek de pijp wat leeg aan DFS kant en kreeg Hierden het beste van het spel, en hanteerde het vaak de buitenspelval. Denzel zette vóór en bood Beelen een goede kans , maar deze kopte naast. Na een lange aanval , uit een vrije trap van Dekker, probeerde Hogetoorn en met een omhaal, maar zijn vizier stond niet richting doel. In de 79 minuut was het Boonen die zichzelf geweldig vrijspeelde em Beelen bediende; maar zijn inzet was te zacht om doelman Van Der Kracht te verrassen.

Beide ploegen kregen nog wat kansjes, maar gescoord werd er niet. En zo verloor Hierden nipt van een goed spelend DFS, maar kon het toch met opgeheven hoofd Opheusden verlaten, gezien het aantal gecreëerde mogelijkheden, hetgeen vertrouwen moet geven voor het komende duel op sportpark "Mheenzicht" tegen SDVB uit Barneveld.