Hierdense droom spat uiteen na teleurstellende finale. (1-2)

19 juni 2023

DOS '37 1 - Hierden 1

zaterdag 17 juni, 15:00 uur

Sportpark 't Achterveen (Konijnenbergerweg 2, 8051CC HATTEM)

Official: Zuijlen, Luuk van (Scheidsrechter), Leest, Martijn de (Assistent-scheidsrechter), Tent, Marvin van (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

DOS '37 1

Afgelopen zaterdag werd op Sportpark het Achterveen, op het prachtig gelegen natuurgrasveld van v.v. Hattem, de finale van de nacompetitie om een plek in de 1e klasse gespeeld. v.v. Hierden nam het hierin op tegen oude bekende DOS’37 uit Vriezenveen.

Nadat eerst de gele en daarna de rode rook was opgetrokken werd er iets na drieën afgetrapt. Direct nam DOS’37 de touwtjes stevig in handen en had Hierden weinig te vertellen. Het eerste kwartier kwam Hierden nog door zonder al te grote kansen weg te geven maar daar kwam snel verandering in. In de 21e minuut leek het dan ook 0-1 te worden, Job Derksen krulde een vrije trap prachtig over de muur, maar de paal bracht redding voor Hierden. Vier minuten later was het wel raak. Een uitstekende steekpass van Sander Thomas zette Senna Silva van der Veen vrij voor Niels Doornhof en eerstgenoemde faalde niet. DOS’37 kwam dik verdiend op 0-1. Na de 0-1 kwam Hierden iets beter in de wedstrijd maar was het nog altijd uitkijken voor de messcherpe aanvallen van de Vriezenveners. Vlak voor rust kreeg Hierden via Mark Bottenheft nog een aantal goede mogelijkheden waarvan de beste, op slag van van rust, goed werd gepakt door doelman Patrick Nitert. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord en ging DOS’37 met een voorsprong richting de kleedkamer. Wanneer de spelers na rust klaar staan voor de tweede helft gaat het mis, ‘supporters’ van Hierden blijven aanhoudend (knal)vuurwerk afsteken waarna de scheidsrechter besloot de wedstrijd te staken. Lang leek het erop dat het duel niet vervolgd zou worden, maar na lang overleg werd er besloten de wedstrijd toch te hervatten. Na rust, welke ruim 40 minuten duurde, was Hierden de iets betere partij, echter stond de DOS’37 organisatie als een huis waardoor echt grote kansen uitbleven. In de 55e minuut kreeg Brian Klaassen een goede kans om te scoren, maar zijn inzet werd verwerkt tot hoekschop. Op het uur was DOS’37 dichtbij 0-2 maar hier stond Doornhof uitstekend op zijn post en hield Hierden in leven. In de 76e minuut werd het dan wel 0-2. Een goede actie van uitblinker Senna Silva van der Veen bracht spits Ronald ter Mosche in een niet missen positie en hij faalde dan ook niet. 0-2 en de wedstrijd leek beslist. Hierden gaf echter nog niet op en drie minuten later was het Brian Klaassen, die na ogenschijnlijk nonchalance bij Nitert, de 1-2 binnen lobte. Na de 1-2 kreeg Hierden weer wat nieuwe energie en de DOS’37-tank raakte behoorlijk leeg. Via Denzel, Bottenheft en Klaassen kreeg Hierden nog een paar goede mogelijkheden om er een verlenging uit te trekken maar tot scoren kwam de ploeg van Bert van Hunenstijn niet meer. Na iets meer dan 90 minuten vond de leidsman het welletjes en blies hij voor het einde van de wedstrijd. Hierden verloor de finale en blijft zo actief in de 2e klasse. DOS’37 is na een jaar afwezigheid in de 1e klasse weer terug.

Na de wedstrijd was er natuurlijk veel teleurstelling bij de Hierdenaren, teleurstelling over het niet halen van de promotie, maar vooral over het verloop van de wedstijd. Uiteindelijk kan er worden teruggekeken op een prachtig seizoen waar er grote stappen zijn gezet door de spelers en de club. Volgend seizoen zal Hierden opnieuw actief'0 zijn in de 2e klasse en zal het er alles aan doen om weer zo lang mogelijk bovenin mee te draaien.

25’ 0-1 Senna Silva van der Veen

76’ 0-2 Ronald ter Mosche

79’ 1-2 Brian Klaassen

55’ <-> Andrew Schaftenaar (u) – Rick Boersma(i)