IJVV maakt einde aan ongeslagen reeks v.v. Hierden (1-2)

13 februari 2023

Hierden 1 - IJVV 1

zaterdag 11 februari, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Elst, René van der (Scheidsrechter), Putten, Teunis van (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

IJVV 1

Afgelopen zaterdag kwam IJVV IJsselmuiden op bezoek op Sportpark Mheenzicht. De ploeg van trainer Emiel Diender, bezig aan een uitstekende reeks, was na de ruime nederlaag (0-4) eerder dit seizoen gebrand op eerherstel.

Na een minuut stilte uit respect voor de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië blies leidsman van der Elst om iets na drieën voor het begin van de wedstrijd. De eerste tien minuten was het van beide kanten de kat uit de boom kijken en wisten beide ploegen niet gevaarlijk te worden. In de 12e minuut kreeg IJVV plots een strafschop. Een uitstekende aanval over de rechterkant van het veld kon alleen worden afgestopt middels een overtreding. De scheidsrechter twijfelde geen moment en wees naar de stip. Spits Jonathan van Marle nam plaats achter de bal en wist de bal gedecideerd binnen te schieten: 0-1. Na deze treffer nam Hierden meer en meer het initiatief. IJVV zakte in en probeerde via de omschakeling gevaarlijk te worden. Na 25 minuten was Hierden voor het eerst kansrijk. Dominique Denzel kopte de uitgemeten voorzet van Casper Krop richting de goal van IJVV maar doelman Roy van Dyk kon de bal zonder al te veel moeite vangen. Ook hierna bleef Hierden de betere ploeg en in de 40e minuut leek Sander Nieuwhof de gelijkmaker op het scorebord te zetten. Hij kreeg vanaf een meter of 15 een uitgelezen kans te scoren maar zijn inzet ging net naast het doel van sluitpost van Dyk. In de 44e minuut was het dan wel raak voor de Hierdenaren. Casper Krop wurmde zich voorbij een aantal IJVV-verdedigers en schoot de bal keurig binnen in de verre hoek: 1-1. Vrijwel direct na gelijkmaker was het rust en konden beide ploegen richting de thee. In de rust wisselde Hierden twee maal en IJVV had even moeite met deze omzettingen . In de 47e minuut was Hierden direct dichtbij de 2-1 maar zowel invaller Rick Boersma als Stefan Jansen kwamen net de kort om vrij, de voorzet vanaf de rechterkant tegen de touwen te schieten. Twee minuten later was Jansen opnieuw dichtbij een treffer. Een voorzet, ditmaal vanaf de linkerkant, werd niet goed ingeschat door de IJVV defensie maar Jansen kwam ook nu net te kort om het doel van IJVV onder vuur te nemen. In 56e minuut was Mark Bottenheft gevaarlijk voor Hierden. Al vallend kon hij de bal vanaf 18 meter op doel schieten maar opnieuw was Roy van Dyk een sta-in-de-weg. Na deze mogelijkheden vloeide de aanvalsdrift van Hierden weg en kwam IJVV weer beter in de wedstijd. Na een uur spelen werd Polhoud weer eens getest. Een venijnig schot van spits van Marle werd uitstekend gekeerd door de Hierden goalie en de rebound verdween naast het doel van Hierden. In de 67e minuut was IJVV opnieuw dichtbij een voorsprong. Job van den Berg kon een goede hoekschop vrij richting Polhoud koppen maar hij vergat zijn hoofd tegen de bal te zetten. Zo bleef het nog 1-1 op Sportpark Mheenzicht. Een kwartier voor tijd was Hierden plots weer gevaarlijk. Een voorzet van Nieuwhof dwarrelde richting de verre kruising maar weer was van Dyk op zijn post. In de 80e minuut was het dan wel raak. Hierden kwam maar lastig onder de IJsselmuidense druk uit en via de kluts kon Nick Wagteveld de bal simpel binnen schieten. Vlak voor tijd kreeg Hierden via Nieuwhof nog een dot van een kans de gelijkmaker op het scorebord te zetten, maar ook hier stak de uitstekend keepende Roy van Dyk een stokje voor. In de laatste minuten was het alles of niets voor Hierden maar grote kansen leverde dit niet meer op. Zo verloor Hierden voor het eerst sinds 24 september van het vorige kalenderjaar weer een competitiewedstrijd: 1-2.

De aankomende twee weken wordt er niet in competitieverband gespeeld. De volgende wedstrijd voor Hierden is op zaterdag 25 februari een oefenwedstrijd thuis tegen SV Spakenburg o23. De eerstvolgende competitiewedstrijd staat gepland op 4 maart in Apeldoorn tegen AGOVV. Eerder dit seizoen op Mheenzicht eindigde dit duel onbeslist: 1-1.

12’ 0-1 Jonathan van Marle (pen)

44’ 1-1 Casper Krop

80’ 1-2 Nick Wagteveld

46’ <-> Andrew Schaftenaar (u) – Rick Boersma (i)