Ook AGOVV kan v.v. Hierden niet stoppen.(0-1)

06 november 2023

AGOVV 1 - Hierden 1

zaterdag 4 november, 15:00 uur

Sportpark Berg en Bos (Laan van Spitsbergen 2, 7312CM APELDOORN)

Official: Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Graaf, Delphin de (Scheidsrechter), Berg, Hans van den (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

AGOVV 1

Afgelopen zaterdag ging v.v. Hierden in Apeldoorn op bezoek bij AGOVV. De ploeg van trainersduo Jerry Cooke en Jos Dietrich bezette tot dan toe de 11e positie op de ranglijst, daar waar Hierden als trotse koploper afreisde naar Sportpark Berg en Bos.

In de stromende regen welke onafgebroken over het Apeldoonse heen trok blies leidsman de Graaf om 15:00 uur voor het begin van het duel tussen AGOVV en v.v. Hierden. De supporters die de moed hadden verzameld om het slechte weer te trotseren kregen de eerste minuten vooral een tactisch schouwspel voorgeschoteld zonder al te veel hoogtepunten. Pas na een kwartwedstrijd werd de thuisploeg enigszins gevaarlijk. Een goedlopende aanval via de linkerkant leverde een voorzet op welke door een Hierdens been bijna de spits van AGOVV bereikte. Echter stond Wouter Polhoud goed gepositioneerd en kon hij de bal tijdig oprapen en het gevaar in de kiem smoren. Dit moment deed de wedstrijd goed en er kwam wat meer leven in het duel. In de 25e minuut kon Mark Bottenheft aanleggen, maar zijn schot eindigde in de handen van doelman Patrick Jansen. Weer twee minuten later besloot Stefan Jansen het ook eens van afstand te proberen, maar ook zijn schot trof geen doel en zeilde over. Na deze opleving waren het vooral de zogenaamde weergoden wie van zich lieten horen en gebeurde er voor de rust binnen de lijnen weinig meer.

Na de thee kwam Hierden duidelijk scherper uit de kleedkamer en had AGOVV een paar flinke overtredingen nodig om gevaar te voorkomen. Na ruim een uur spelen kreeg Hierden een vrije trap te nemen en nam Mark Bottenheft plaats achter de bal. Zijn scherp aangesneden vrije bal werd door spits Rik Vermeij hard richting het doel geknikt, maar doelman Jansen wist de inzet knap te keren. Het uitverdedigen hierna ging moeizaam en zo kreeg Ewout Mulder de kans de bal opnieuw in te brengen. De Apeldoornse-defensie zag hierbij Paul van Prehn totaal over het hoofd en die stuurde de bal geweldig in de verre beneden hoek. Dit keer was goalie Jansen volstrekt kansloos en zo kwam v.v. Hierden op 0-1. Hierden probeerde na deze treffer door te drukken, maar AGOVV kraakte niet en wilde nog vechten voor een broodnodig resultaat. Een kwartier voor tijd was de thuisploeg hier het dichtst bij, maar ook AGOVV kreeg hier te maken met een ogenschijnlijk onklopbare Wouter Polhoud. De Hierdense doelman tikte de kopbal van dichtbij katachtig onder de lat vandaan en zo hield hij ook deze wedstrijd zijn doel schoon. In de absolute slotfase was Hierden via een volley van Sander Nieuwhof nog dichtbij scoreverdubbeling, maar ook AGOVV liet zien over een uitstekende doelman te beschikken en zo bleef het bij 0-1. Na een minuut of wat blessuretijd vond ook scheidsrechter de Graaf het genoeg en zo kon Hierden opnieuw drie belangrijke punten bijschrijven.

Aankomende zaterdag speelt v.v. Hierden weer op het eigen Sportpark Mheenzicht. Goede bekende WVF uit Zwolle komt dan op bezoek. WVF won afgelopen weekend afgetekend met 3-0 van IJVV en zal dus met vertrouwen afreizen. Beide ploegen kwamen elkaar dit jaar al eerder tegen in de poulefase van het bekertoernooi. Toen werd het in Westenholte doelpuntloos 0-0. Laten we zaterdag hopen op meer spektakel. Duel op Sportpark Mheenzicht begint dan opnieuw om 15:00 uur en staat onder leiding van dhr. Goûtier uit Elst.

61’ 0-1 Paul van Prehn