Ook s.v. Hatto Heim wordt aan de Hierdense zegekar gebonden

03 april 2023

Hierden 1 - Hatto Heim 1

zaterdag 1 april, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Schuhmacher, Martin (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Ziel, Marten van der (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

Hatto Heim 1

s.v. Hatto Heim was afgelopen zaterdag te gast in Hierden. Eerder dit seizoen in Hattem was v.v. Hierden pas in de slotfase de baas over de Geel-Blauwen. Hierden begon het duel als koploper terwijl Hatto Heim op een 12e positie vecht tegen degradatie.

Op een regenachtig Sportpark Mheenzicht werd om 15:00 uur afgetrapt en nog in de eerste minuut had Noah Brommer de 0-1 moeten binnen schieten. Hij kon, na een inschattingsfout van de Hierdense defensie alleen op doelman Wouter Polhoud af, maar schoot de bal ruim naast de goal. Hierden begon slordig aan de wedstrijd en het was Hatto Heim dat de regie de eerste 10 minuten in handen had. Dit echter zonder verder gevaarlijk te worden. In de 11e minuut was het plots Brian Klaassen die de 1-0 binnen schoot, maar dit deed hij in buitenspelpositie en dus werd het doelpunt afgekeurd. Na dit moment kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht, maar Hierden bleef slordig in balbezit en tot grote mogelijkheden kwam het dus niet. Hatto Heim speelde daarentegen alleraardigst maar tot kansen kwam de ploeg van Marcel van Walderveen ook niet. Vijf minuten voor rust was er weer een kans voor Brian Klaassen; op goed aangeven van Dominique Denzel kopte Klaassen de bal naast het Hattemse doel. In de blessuretijd van de eerste helft was Hierden het dichtst bij een treffer. Een goede voorzet van Casper Krop raakte in de kluts en kwam net niet voor een Hierdense voet waardoor Hatto Heim doelman Jorick Mensink de bal uiteindelijk kon oprapen. Na rust begon Hierden een stuk scherper, maar de mogelijkheden waren voor Hatto Heim. In de 48e minuut volleert Bram Neuteboom over en 10 minuten later schoot hij de bal prachtig, buiten bereik van Polhoud op de deklat. Na een uur spelen werd Hierden steeds wat sterker en kwamen er via Denzel, Bottenheft en Klaassen weer wat mogelijkheden om de score te openen. Een kwartier voor tijd werd het dan ook daadwerkelijk 1-0. Een goed aangesneden vrije trap van Mark Bottenheft werd bij de tweede paal binnen geknikt door invaller Gert Boonen. Na deze goal moest Hatto Heim weer meer aan aanvallen gaan denken en hierdoor kreeg Hierden meer ruimte om de score te verdubbelen. In de 79e minuut had Martijn Ruiter het duel kunnen beslissen maar zijn inzet mistte kracht en zo kon Mensink redding brengen. In de 83e minuut leek invaller Ward Willemsen de gelijkmaker binnen te tikken, maar ook dit doelpunt werd gemaakt in buitenspelpositie en dus afgekeurd. Diep in blessuretijd werden de Hattemers nog één keer gevaarlijk maar Polhoud, wie in uitstekende vorm keert, lag op tijd in de hoek en kon het venijnige schot keren. Na deze poging floot leidsman Schuhmacher voor de laatste keer deze middag en zo kon Hierden drie zwaarbevochten punten bijschrijven. Hierden heeft nu 47 punten uit 19 wedstrijd en blijft voorlopig koploper in de 2e klasse I.

De Hierdenaren spelen nu twee weken niet in competitieverband en kunnen enkel toekijken hoe de concurrenten het er de aankomende twee wedstrijden vanaf brengen. 22 april staat de volgende competitiewedstrijd gepland, opnieuw thuis, dit keer tegen Be Quick ’28. Vanaf dan is het een eindsprint tot de finish in de 2e klasse I.

76’ 1-0 Gert Boonen

66’ <-> Sander Nieuwhof (u) – Gert Boonen (i)

73’ <-> Milan van Beekhuizen (u) – Martijn Ruiter (i)

61’ G Milan van Beekhuizen