Sterk verjongd Hierden verliest met 0-3 van Go Ahead Kampen

13 oktober 2019

Met elk 1 punt in de competitie, begonnen Hierden en Go Ahead Kampen aan het duel op sportpark "Mheenzicht". Direct vanaf het begin, nam Go Ahead het inititiatief en was vooral op rechts gevaarlijk via Sven Hellendoorn. Eerst werd een voorzet van hem goed opgevangen door de Hierden verdediging en daarna toonde doelman Grootkarzijn zich een betrouwbare sluitpost. Een derde mogelijkheid bood Hellendoorn, Michael Lanting, die over schoot. In de 7e minuut kreeg Kampen haar eerste corner , welke door Arjan Wiegers op Lanting werd geplaatst, welke de bal via en hakbal in de armen van Grootkarzijn schoot. Hierden stelde daar slechts een rollertje van Vermeulen tegenover in de 10e minuut.

Go Ahead bleef de gevaarlijkere ploeg met het meeste balbezit en Hierden moest alle zeilen bijzetten in de verdediging; Grootkarzijn onderschepte een rush van Hellendoorn; Wiegers schoot in, waarna Denzel ervoor zorgde dat Niek van Enk niet gevaarlijk werd. Tim Sleifer gaf een voorzet, welke bijna door Nieuwhof achter zijn eigen doelman werd gewerkt. Slechts één voorzet van Boersma voorlangs in de 25e minuut kon Hierden daarna bieden; een vrije trap van Wiegers verdween over het doel van Grootkarzijn. In de 33e minuut kon Samir Merraki net niet profiteren van een goede voorzet van Hellendoorn.

In de 35e minuut was het toch Hierden dat de score opende, door Boonen, maar deze werd terecht afgefloten. Dit smaakte voor Hierden naar meer en het kwam wat onder de druk uit van Kampen en een minuut later de eerste mooie aanval van Hierden via Bock,Boersma en Boonen. Bock kreeg nog een goede mogelijkheid, maar het was toch Kampen dat de score opende, vlak voor rust, door Merraki die soleerde door de toekijkende, niet ingrijpende Hierden defensie: 0-1. Olofsen kwam Jansen vervangen na rust en in de 52e minuut kreeg Vermeulen dé kans op de gelijkmaker, na voorgeven van Bock, maar de bal hobbelde rakelings voorlangs naast. Hierden werd aanvallender, maar trapte regelmatig in de door Go Ahead opgezette buitenspelval. In de 57e minuut was het toch Go Ahead dat uit een corner de score wist te verhogen tot 0-2 door Hellendoorn.

Twee minuten later trof Hierden nog de lat boven doelman Niek Bongers, maar in de rebound kwam het ook niet tot scoren. Misschien had Hierden in de 72e minuut nog een penalty verdiend,toen Bock onjuist bejegend werd in de 16,maar de arbitrage dacht daar anders over. Vijf minuten later gooide Go Ahead de wedstrijd in het slot, door opnieuw een solo door het centrum, waarna Adi Draganovic de 0-3 liet aantekenen. Hierden probeerde het nog maar bleek onmachtig tegen dit Go Ahead; Dekker kwam nog voor Boersma binnen de lijnen, maar effect had dit verder niet en verloor Hierden terecht met 0-3. Bij vlagen speelt de jonge Hierdense ploeg aardig voetbal, het ontbreekt nog wat aan overtuigingskracht. Trainer Henri Brink vertelde tijdens de nabeschouwing " Ik ben er van overtuigd dat het voetbal uiteindelijk altijd zal winnen, ik maak me dus ook zeker geen zorgen".

Volgende week wacht er een uitwedstrijd tegen WHC Wezep, aftrap is 14.30 uur.