v.v. Hierden 1 kan zich gaan richten op de competitie

15 september 2019

v.v. Hierden 1 - FC Almere 1 : 1-1

Na het verlies tegen Huizen en het gelijke spel tegen Batavia, kwam FC Almere op bezoek op sportpark "Mheenzicht". De eerste minuten waren voor Almere, die toen ook hun eerste corner forceerden; in de 4e minuut was het Spoelstra die voor Hierden, na een schot op doel, de eerste corner liet aantekenen.

Almere nam het initiatief en kreeg vooral mogelijkheden door Mike De Blieck en na een mooie combinatie tussen De Blieck en Jamil Moestalam, schoot Barry Smitz net naast in de 17e minuut; aan de andere kant zag Spoelstra een lob net naast gaan. In de 18e minuut mocht Hierden een vrije trap nemen op zo'n 25 meter afstand; in eerste instantie schoot Jansen in de muur maar in de rebound schoot hij snoeihard in achter doelman Gijs Roelofsen: 1-0.

Na dit doelpunt kreeg Hierden de wedstrijd beter onder controle en was het Dekker die Boersma bediende, wiens schot gepareerd werd door doelman Roelofsen. In die zelfde minuut was het de snelle Moestalam die voor Almere, doelman Doornhof tot een goede redding moest dwingen.

Almere kwam toch weer wat sterker voor de dag, na inzetten van opnieuw Moestalam en een afstandsschot van De Blieck. Dé kans om de wedstrijd al vroegtijdig wat een veiliger score te geven voor Hierden, kwam van Overveld in de 40e minuut, die van dichtbij doelman Roelofsen niet wist te passeren. Vlak voor het aanbreken van de rust was het Overveld die na een lange mooie aanval van Hierden, over veel schijven, de bal in de handen van Roelofsen schoof.

In de tweede helft, opnieuw een aanvallend Almere met twee mooie aanvallen; eerst via Mitchel Smit en Peter van Dongen, waarna De Blieck net niet bij de bal kon en vlak daarnaschoot De Blieck over, na voorbereidend werk van Aramez Poepon en Rogier Arduin.

Jansen zag in de 50e minuut nog een vrije trap geblokt maar in de 58e minuut werd Denzel, door een medespeler, onnodig in moeilijkheden gebracht waarbij hij de bal verloor aan Arduin,die bal bal langs doelman Doornhof wist te schuiven: 1-1.

Boonen kwam Overveld vervangen en in de 75e minuut liet Boonen zich al zien, toen hij net niet bij een voorzet van Hogetoorn kon. Opnieuw wisselde trainer Brink; nu maakte Spoelstra plaats voor Olofsen en even later mocht Ruiter het veld verlaten voor Nieuwhof.

Beide ploegen probeerden er de laatste tien minuten nog wat van te maken, maar Hierden creëerde nauwelijks nog uitgespeelde kansen, terwijl de gevaarlijke uitvallen voor Almere waren. Gescoord werd er niet meer en was Hierden klaar met het bekertoernooi en kon het zich op gaan maken voor de eerste competitiewedstrij tegen SDVB in Barneveld.