v.v. Hierden blijft zonder puntenverlies na overwinning op s.v. Epe. (2-0)

30 oktober 2023

Hierden 1 - Epe 1

zaterdag 28 oktober, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Bussel, Rick van (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Bonhof, Jarno (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

Epe 1

Na het verlies in de districtsbeker van vorige week had v.v. Hierden afgelopen zaterdag op eigen veld de kans zich te revancheren tegen s.v. Epe. De Epenaren kennen een lastige competitiestart, maar na een ware remontada de vorige speelronde tegen IJVV reisde de ploeg van Marcel van Walderveen toch met het nodige vertrouwen af naar Sportpark Mheenzicht.

Op het inmiddels bekende tijdstip van 15:00 uur werd er afgetrapt in Hierden. De eerste tien minuten kende op wat speldenprikjes van beide partijen na geen grote mogelijkheden. In de 11e minuut kwam hier verandering in toen na een misverstand in de Eper defensie Paul van Prehn de openingstreffer op zijn schoen had. Echter schoot de aanvaller van Hierden de bal te gehaast richting het doel van doelman Bas van Schoonhoven en verdween zijn inzet ruim naast. In de 18e minuut had Epe de kans om de score te openen. Een uitstekende actie van Justin van Gelder leidde een snoeihard schot in, maar Hierden-goalie Wouter Polhoud keerde de inzet vakkundig en zo bleef het 0-0. Hierden bleef hierna de ploeg met het meeste balbezit en Epe loerde op een uitbraak. De bezoekers hadden hun huiswerk goed gedaan. Hierden deed wat het kon, maar voor gevaar kon de ploeg van Bert van Hunenstijn voor rust niet meer zorgen. Ook s.v. Epe had aanvallend weinig in de melk te brokkelen en zo eindige een voor de neutrale toeschouwer enigszins saaie eerste helft in 0-0. De tweede helft begon zoals de eerste geëindigd was met meer balbezit voor de thuisploeg. Toch was de eerste mogelijkheid voor s.v. Epe. In de 49e minuut was er een messcherpe voorzet vanaf de rechterkant waar Wouter Polhoud het lastig mee had, maar de rebound leverde geen gevaar op. Een minuut later was er een vrije trap voor Hierden welke voor de voeten viel van Paul van Prehn, maar ook deze inzet verdween naast. In de 53e minuut leverde de Hierdense druk van wel een doelpunt op. Een messcherpe hoekschop van Stefan Jansen werd verkeerd ingeschat door de Eper-doelman en Gerjan van den Ham was er bij de tweede paal als de kippen bij om de 1-0 binnen te knikken. Nog even werd er getwijfeld of de bal over de doellijn was, maar de leidsman wees direct gedecideerd richting te middenstip. Tien minuten later had Paul van Prehn de score moeten verdubbelen. Een piekfijne pass van Stefan Jansen zette van Prehn oog in oog met van Schoonhoven, maar eerstgenoemde schoof de bal naast. Na deze kans voor Hierden probeerde de bezoekers de gelijkmaker te forceren en door wat wisselingen kwamen de bezoekers nog enkele keren in de buurt van het doel van Wouter Polhoud. Echter laat de Hierdense doelman week in week uit in een blakende vorm te verkeren en dus hield hij zijn doel schoon. In de 83e minuut wist Hierden het duel dan wel te beslissen. Invaller Dani Cloteda wist mede invaller Andrew Schaftenaar weg te sturen. Schaftenaar nam de bal prachtig met de hak mee en lanceerde zichzelf richting het doel van s.v. Epe. Oog in oog met de doelman was hij niet zelfzuchtig en gaf hij Paul van Prehn de bal op een presenteerblaadje. Die faalde dan ook niet en zo kwam Hierden op een 2-0 voorsprong. In de resterende minuten moest Wouter Polhoud nog één keer ingrijpen bij een inzet van s.v. Epe. Hierden speelde de wedstrijd uit en na een minuut of 95 voetbal vond leidsman van Bussel het welletjes. Hierden won op deze manier ook de vijfde competitiewedstrijd op rij en blijft zo koploper van de 2e klasse H.

Aanstaande zaterdag staat er weer een uitwedstrijd op het programma. Dit keer gaat v.v. Hierden op bezoek bij AGOVV. Ondanks dat de Apeldoorners de 11e positie op de ranglijst bezetten weet Hierden dat het een uitstekend voetballende ploeg tegenover zich kan verwachten. De bal gaat om 15:00 uur rollen op het prachtige Sportpark Berg en Bos in Apeldoorn.

53' 1-0 Gerjan van den Ham

83’ 2-0 Paul van Prehn