v.v. Hierden blijft zonder puntverlies na winst op ZZVV. (2-1)

09 oktober 2023

Hierden 1 - ZZVV 1

zaterdag 7 oktober, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: O'Niel, Wesley (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Adema, Gerbert (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

ZZVV 1

Voor v.v. Hierden stond afgelopen zaterdag de derde competitiewedstijd op het programma. Tegenstander hierin was een totaal onbekende, ZZVV uit Zuidwolde. De bezoekers hadden tot dan toe ook nog de volle buit weten te scoren met overwinningen op FC Horst en IJVV.

Om klokslag 15:00 uur blies dhr. O’Niel voor het begin van de wedstrijd en al vrij snel was ZZVV dichtbij een doelpunt. Een schot vanaf een meter of 18 werd uitstekend gekeerd door Wouter Polhoud en ook de daarop volgende hoekschop werd katachtig gekeerd door de Hierdense doelman. Na de sterke openingsfase van de Zuidwoldigers nam Hierden het initiatief over en al snel leidde dit tot een doelpunt. Een vrije trap van Ewout Mulder werd voorbij de tweede paal weer opnieuw voorgebracht door Gerjan van den Ham en deze voorzet kon worden binnen gekopt door spits Rik Vermeij. Direct na de openingstreffer leek Hierden door te drukken. Opnieuw was het een vrije trap die gevaar opleverde. Paul van Prehn kopte de bal richting het doel maar de bal ging rakelings langs het houtwerk. Op het kwartier kwam ZZVV langzij. Ook hier werd een vrije trap uitstekend voor het doel van Polhoud gebracht en uiteindelijk was het Jan Jurriën Hop die de bal ongelukkig achter zijn eigen doelman werkte. Polhoud moest zo voor het eerst dit seizoen een bal uit de touwen vissen en het was weer gelijk op Sportpark Mheenzicht. Lang konden de bezoekers niet genieten van de gelijkmaker want alweer vijf minuten later was het Paul van Prehn die Hierden opnieuw op voorsprong zette. Een hoge voorzet vanaf de rechterkant werd prachtig gecontroleerd en uit de draai onder de doelman door het doel in geschoten. Na een leuk eerste kwart van de wedstrijd zakte het duel in en waren de supporters getuige van een tactisch schouwspel wat zich vooral rond de middenlijn afspeelde. Voor rust gebeurde er dan ook weinig meer en zo gingen we rusten met een minimale voorsprong voor de thuisploeg. Na de rust begon Hierden direct sterk en was het Mark Bottenheft wie Hierden bijna op 3-1 zette. Zijn schot werd echter gekraakt en rolde naast het doel. Hierden bleef sterker en ZZVV, dat iets moest doen om een resultaat te halen, kwam nauwelijks meer in het spel voor. Rik Vermeij was dichtbij zijn tweede treffer, maar de ZZVV-goalie liet zien wat hij in huis had en pakte het schot uitstekend. In de 69e minuut was Hierden opnieuw dichtbij 3-1. Een vlot lopende aanval via de rechterkant bracht Bottenheft in schietpositie, maar opnieuw was het de doelman die prachtig redding bracht. Een kwartier voor tijd leek het dan wel definitief beslist te worden. Weer was er een goede aanval via de rechterflank welke opnieuw bij Bottenheft terecht kwam. Dit keer was hij de doelman wel de baas en schoot hij meedogenloos de 3-1 binnen. Echter had de leidsman van dienst ergens een handsbal geconstateerd en keurde hij het doelpunt af. Zo bleef het nog even spannend op Mheenzicht, maar ZZVV kon ook in de slotfase geen potten meer breken. Grootste kans was er nog voor invaller Stefan Jansen. Hij speelde de bal uitstekend vrij en schoot de bal hard richting doel. De doelman liet weer zien een heel goede te zijn en bracht ook dit keer redding. Na vijf minuten blessuretijd waarin Hierden de wedstrijd kundig uitspeelde vond de scheidsrechter het mooi geweest en blies hij voor het laatst deze middag. Hierden kon opnieuw drie belangrijke punten bijschrijven, maar toch was er enigszins een dubbel gevoel over het feit dat de wedstrijd niet eerder werd beslist. Op de ranglijst blijft Hierden op een tweede positie staan. Ook DOS Kampen is na een overwinning nog foutloos en bezit op basis van het doelsaldo de leidende positie.

Aanstaande zaterdag gaat Hierden op bezoek in Hattem bij Hatto Heim. De Hattemers kenden een lastige start, maar dit werd afgelopen zaterdag goed gemaakt door een klinkende zege bij IJVV. (1-4) Hierden had het vorig seizoen twee keer erg lastig met Hatto Heim en zal dus scherp voor de dag moeten komen om ook hier een resultaat te halen. Wedstrijd op Sportpark ’t Achterveen begint om 14:30 uur.

09' 1-0 Rik Vermeij

16' 1-1 Eigen doelpunt