v.v. Hierden boekt derde competitiezege op rij (2-3)

07 november 2022

DESZ 1 - Hierden 1

zaterdag 5 november, 14:45 uur

Sportpark Cingellanden (Cingellanden 1, 8064DC ZWARTSLUIS)

Official: Kaya, Bünyamin (Scheidsrechter), Afgeschermd, (Assistent-scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

DESZ 1

Afgelopen zaterdag stond voor Hierden de meest verre uitwedstrijd van het seizoen op het programma. De tegenstander was DESZ uit Zwartsluis. Een enigszins onbekende tegenstander voor de ploeg van coach Van Hunenstijn. Bij winst zou Hierden heel goede zaken doen op de ranglijst, anderzijds wilde DESZ maar wat graag de laatste positie overgeven.

Na een eervolle minuut stilte werd er om iets over 14:45 afgetrapt op Sportpark Cingellanden. Direct was het Hierden wat het initiatief nam en de eerste goede voorzet werd direct stijlvol binnen gekopt door Martijn Ruiter. Helaas deed hij dit in buitenspelpositie en werd de goal afgekeurd. Hierden bleef aanvallend spel spelen en twee minuten later was er opnieuw een goede mogelijkheid; Dominique Denzel kreeg een schietkans maar de bal eindigde in de handschoenen van de doelman De Lange van DESZ. In de zevende minuut was het Andrew Schaftenaar die de bal op een meter of 25 van het doel voor zijn voeten kreeg en na een korte dribbel de doelman bijna wist te verassen met een verraderlijk schot. De doelman wist de inzet maar net te keren. Na 20 minuten kwam DESZ beter in de wedstrijd en kregen de Sluzigers een aantal serieuze mogelijkheden op rij. Wouter Polhoud stond tweemaal goed op zijn post en een derde grote kans eindigde in het zijnet. Na deze reeks van kansen viel de wedstrijd een beetje stil en tot de rust gebeurde er niets noemenswaardigs meer. De tweede helft begon met twee ongewijzigde ploegen en Hierden nam, net als in de eerste helft, direct weer het heft in handen. Dit keer resulteerde het wel in een snelle Goal; Een goede aanval over de rechterflank resulteerde in een lage voorzet van Denzel waar Brian Klaassen nog net zijn grote teen tegen kon krijgen en zo doelman De Lange op het verkeerde been zette: 0-1. Vier minuten later was het DESZ wat snel iets terug deed. Een vrije trap aan de zijkant van het strafschopgebied van Hierden werd prachtig in de verre hoek gekruld door Karlo Naberman. Zo stond het snel weer gelijk in Zwartsluis. Weer een paar minuten later was het Hierden wat opnieuw op voorsprong kwam. Een goede mogelijkheid voor Rick Boersma werd nog uitstekend gekeerd door de doelman van DESZ maar de daaropvolgende hoekschop leverde wel een treffer op. De bal werd goed teruggelegd door Jan Jurriën Hop en zo was het voor Dominique Denzel een koud kunstje de 1-2 binnen te knikken. Na de treffer van Denzel kreeg Hierden via Schaftenaar en Klaassen nog een aantal goede mogelijkheden de voorsprong te vergroten maar zij wisten het doel telkens net niet te vinden. Tien minuten voor tijd leek het duel echter wel beslist te worden; Wesley de Klein kreeg een afvallende hoekschop voor zijn voeten en schoot de bal vanaf een meter of 18 tegen het houtwerk. De bal kwam terug het veld in en Brian Klaassen, wie het meest alert was, kon de bal van dichtbij binnenwerken. Het was 1-3 en het duel leek beslist. DESZ wilde echter niet van opgeven weten en direct na de aftrap trokken ze ten aanval. De voorzet kwam uit een scrimmage voor de voeten van Ronny Bakker en hij schoot verwoestend de 2-3 tegen de touwen. Er waren nog ongeveer tien minuten te spelen maar door als collectief uitstekend te spelen kwam Hierden niet meer in de problemen. Na 95 minuten voetbal blies scheidsrechter Kaya voor het laatst en was Hierden verzekerd van de derde overwinning op rij. Door deze overwinning en de uitslagen op andere velden steeg de ploeg naar plaats twee op de ranglijst.

Aanstaande zaterdag 12 november speelt Hierden opnieuw een uitwedstijd, ditmaal in Hattem tegen Hatto Heim. De Geelblauwen boekte afgelopen zaterdag een uitstekende overwinning bij FC Horst. De wedstrijd op Sportpark ’t Achterveen in Hattem begint om 14:30.

48’ 0-1 Brian Klaassen

52’ 1-1 Karlo Naberman

55’ 1-2 Dominique Denzel

80’ 1-3 Brian Klaassen