v.v. Hierden en AGOVV Apeldoorn in balans in attractief duel (1-1)

12 oktober 2022

Hierden 1 - AGOVV 1

zaterdag 8 oktober, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Beek, Martijn van (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Berg, Hans van den (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

AGOVV 1

Sportpark Mheenzicht in Hierden was afgelopen zaterdag, 8 oktober, het decor voor het duel tussen de plaatselijke v.v. en AGOVV uit Apeldoorn. Hierden wilde de positieve lijn van de week ervoor (0-4 bij IJVV) voortzetten en AGOVV wilde al te graag van de hatelijke nul af. Dit alles resulteerde in een attractief duel met veel, grote kansen voor beide ploegen.

Direct na het eerste fluitsignaal van dhr. van Beek was het Andrew Schaftenaar wie na goed druk zetten oog in oog kwam te staan met doelman Jansen van AGOVV, deze redde de inzet van Schaftenaar keurig en voorkwam een snelle achterstand voor ‘de blauwen’. Niet veel later was het wel raak voor de Hierdenaren; Jan Jurriën Hop was het meest alert bij een verlengde hoekschop en kon bij de tweede paal vogeltje vrij de 1-0 binnen schuiven. Na de 1-0 was het Hierden dat de bovenliggende partij bleef, maar dit alles zonder al te gevaarlijk te worden. In de 23e minuut wist Hierden na een vlot lopende aanval opnieuw het net te vinden, ware het niet dat deze treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Zo bleef het 1-1. AGOVV leek wakker geschud en kwam meer en meer in de wedstrijd en in de 27e minuut wist spits Jeffrey van Amersfoort aan de Hierdense defensie te ontsnappen en oog in oog met Polhoud faalde hij niet; 1-1. Na de gelijkmaker was het AGOVV dat kansen wist te creëren en waren het de paal en met name doelman Wouter Polhoud die Hierden op 1-1 wisten te houden, dit was dan ook de ruststand. Na de rust blijven beide ploeg aanvallend spel op de mat leggen en krijgen ook beide ploegen kansen op de voorsprong. In de 60e minuut is het opnieuw van Amersfoort die vrij op Polhoud afgaat maar deze redt opnieuw briljant en zo blijft het gelijk. Acht minuten later leek het opnieuw 1-2 te gaan worden maar dit keer was het de lat die een treffer wist te voorkomen. In deze fase was het even overleven voor de ploeg van trainer van Hunenstijn, al leek het welbekende geluid van een bal snoeihard op het houtwerk ook direct het startsein voor een sterkere eindfase van Hierden. AGOVV raakte meer en meer vermoeid en Hierden kreeg nog een aantal dotten van kansen om de overwinning over de streep te trekken. Echter viel de bal geen enkele keer helemaal goed en zo bleef het 1-1 op Mheenzicht. Een uitslag waarbij er bij beide ploegen gemixte gevoelens aan over werden gehouden.

De volgende wedstrijd is alweer gepland voor aanstaande zaterdag 15 oktober. Hierden gaat dan op bezoek op Sportpark Bovenmolen bij OWIOS. De Oldebroekers zullen er klaar voor zijn de zure smaak van afgelopen zaterdag (4-0 verlies bij FC Horst) weg te spoelen.

• 07’ 1-0 Jan Jurriën Hop
  • 23’ 1-1 Jeffrey van Amersfoort
  • 46’ <> Andrew Schaftenaar (u) – Dominique Denzel (i)
  • 65’ G Wesley de Klein