v.v. Hierden maat te groot voor IJVV IJsselmuiden

03 oktober 2022

IJVV 1 - Hierden 1

zaterdag 1 oktober, 15:00 uur

Sportpark Den Uithoek (Bergweg 3, 8271CC IJSSELMUIDEN)

Official: Goutier, Niels (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Bastiaan, Daniël (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

IJVV 1

v.v. Hierden speelde afgelopen zaterdag 1 oktober de eerste uitwedstrijd van ‘22/’23, dit alles op sportpark Den Uithoek ij IJsselmuiden tegen IJVV. Beide ploeg hadden de eerste wedstrijd verloren en waren er dus op gebrand de wedstrijd nu wel tot een goed einde te brengen.

Nadat een hevige bui de wedstrijd vijf minuten later deed aanvangen was het Hierden dat direct de touwtjes stevig in handen nam. Er werd volop druk gezet en dat resulteerde in een paniekerige lange bal van IJVV. Deze kwam terecht voor de voeten van Jan Jurriën Hop die de bal zonder nadenken op goal schoot. Het schot, van zo’n 40 meter, ging over doelman van Dyk op de lat, waarna ook de inlopende Brian Klaassen de bal net niet kon intikken. Zes minuten later was het wel raak voor de ploeg van trainer van Hunenstijn. Een lange bal van Polhoud gaat makkelijk van Hierdenaar naar Hierdenaar en uiteindelijk is het Andrew Schaftenaar die deze bal keurig achter van Dyk in de touwen schuift; 0-1. Na deze treffer is het Hierden wat de boventoon blijft voeren. Echter is het na slordig balverlies van Hierden plots spits Jonathan van Marle wie de 1-1 scoort, ware het niet dat hij dit deed in buitenspelpositie waardoor scheidsrechter Goutier de goal afkeurde, het bleef 0-1. Na wat emotie vanaf de zijlijn wordt er verder gevoetbald en is het IJVV dat het houtwerk raakt. Ook Hierden krijgt een aantal dotten van kansen en zo is er na een kwartier spelen al heel wat gebeurd. Na 20 minuten is het Hierden dat zichzelf beloond en de score verdubbeld. Een schot van afstand wordt matig verwerkt door de doelman en zo kan Brian Klaassen, wie het meest attent is, simpel de 0-2 binnen tikken. Dit doelpunt deed iets knakken bij de ploeg van coach Diender. Hierden bleef de betere ploeg zonder al te gevaarlijk te worden, verdedigend werd ook niets weggegeven. In de 35e minuut was het Stefan Jansen wie een slechte uittrap van van Dyk weet te onderscheppen en zo richting het doel kan lopen, oog in oog met de doelman faalt Jansen niet en brengt Hierden op een comfortabele voorsprong van 0-3. Voor rust kreeg Hierden nog een aantal kansen om het duel definitief te beslissen, deze werden echter niet benut en zo gingen de 22 spelers richting de thee met een ruststand van 0-3. Direct na rust was het duidelijk dat IJVV nog niet wilde opgeven maar de drie hoekschoppen in de eerste drie minuten leverde geen gevaar op. In minuut 60 werd het duel definitief in het slot gegooid. Op een meter of 20 van de goal is het Rick Boersma die de bal uit de stuit ineens op de pantoffel neemt en de bal weergaloos in de winkelhaak schiet; 0-4. Een prachtige treffer waar zelfs de aanhang van IJVV de handen voor op elkaar kreeg. Na deze treffer was het IJVV dat nog de lat wist te raken en Hierden wie nog enkele grote kansen om zeep wist te helpen maar gescoord werd er niet meer. Het duel eindigde in 0-4 voor Hierden. Door deze overwinning komt Hierden terecht op een zevende positie met drie punten uit twee wedstrijden.

Zaterdag 8 oktober speet Hierden thuis tegen AGOVV uit Apeldoorn. De wedstrijd op Sportpark Mheenzicht begint om 15:00 uur.

• 7’ 0-1 Andrew Schaftenaar
  • 20’ 0-2 Brian Klaassen
  • 39’ 0-3 Stefan Jansen
  • 60’ 0-4 Rick Boersma