v.v. Hierden maatje te groot voor AGOVV

25 maart 2024

Hierden 1 - AGOVV 1

zaterdag 23 maart, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: O'Niel, Wesley (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Berg, Hans van den (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

AGOVV 1

Afgelopen zaterdag kreeg v.v. Hierden AGOVV op bezoek op Sportpark Mheenzicht. Voor de Apeldoorners, die vaak worden bestempeld als één van de best voetballende ploegen van de competitie, was het tijd om punten te scoren in de strijd tegen degradatie. Voor v.v. Hierden was het daarentegen zaak geen punten te verliezen om zo te kunnen blijven bivakkeren in de top van de 2e klasse H.

Op een fris en winderig Sportpark Mheenzicht werd om 15.00 afgetrapt en direct waren de intenties van de thuisploeg duidelijk. AGOVV werd achteruit gedwongen en Hierden ging opzoek naar een vroege treffer. Al in de derde minuut leek deze er ook te gaan komen. Dani Cloteda kon alleen op de Apeldoornse doelman af, maar laatstgenoemde bleef uitstekend op de been en kon de inzet van Cloteda knap keren. Twee minuten later was Hierden opnieuw dichtbij de openingstreffer. Een goede aanval bereikte via een fraaie hakbal van Cloteda Lars van Wetering die kon uithalen, maar zijn inzet ging rakelings voorlangs. Na tien minuten lieten ook de bezoekers voor het eerst van zich horen. Een afgemeten voorzet kon worden ingekoopt door een blauwhemd, maar de inzet mistte kracht en richting om Wouter Polhoud in de problemen te brengen. Ondanks deze mogelijkheid voor AGOVV bleef Hierden de betere ploeg en na een kleine 20 minuten leverde dit ook een treffer op. Mark Bottenheft stuurde door middel van een fraaie lichaamsschijnbeweging zijn tegenstander het bos en bracht Dani Cloteda in schietpositie, die twijfelde niet en zijn droge schuiver in de verre hoek liet de doelman volstrekt kansloos: 1-0. Een paar minuten later leek het ook al 2-0 te worden, maar de treffer van Dani Cloteda werd afgekeurd wegens buitenspel. In de 25e minuut werd de score alsnog verdubbeld. Een aanval over de rechterkant van het veld kwam terecht bij Paul van Prehn die een afgemeten voorzet afleverde bij Lars van Wetering. Van Wetering, die met zulke kansen doorgaans wel raad weet, liet ook deze kans niet onbenut en zette Hierden op een comfortabele 2-0 voorsprong. Hierna werd het iets minder aantrekkelijk en kregen beide ploegen weinig mogelijkheden. Hierden bleef de bovenliggende partij en kwam eigenlijk niet in de problemen. Pas op slag van rust was er weer een moment van opwinding toen Hierden dacht aan een strafschop na vermeend hands. De scheidsrechter wilde hier niet aan en liet doorspelen. In de slotminuut van het eerste bedrijf was AGOVV nog gevaarlijk middels een schot, maar deze inzet ging voorlangs.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld, maar tot goed uitgespeelde kansen kwam v.v. Hierden niet echt. De bezoekers schoten een keer van afstand waarbij Polhoud redding bracht, maar verder konden ook zij geen potten breken. Zo kabbelde spel wat voort zonder dat het toegestroomde publiek echt werd verwend. Na driekwart wedstrijd werd het dan toch plots 3-0. Een fout in de verdediging van AGOVV zette Paul van Prehn vrij voor de doelman en die kon zo al zijn 17e competitiedoelpunt van het seizoen maken. Na de 3-0 was het verzet van de bezoekers echt gebroken en kreeg Hierden meer ruimte om de score uit te breiden. In de 76e minuut lukte dit ook. De net ingevallen Rik Vermeij leverde een pracht van een assist af bij Lars van Wetering die met zijn tweede van de middag de 4-0 op het scorebord zette. Uiteindelijk bleek dit ook het laatste hoogtepunt van de wedstrijd te zijn en na een minuut of drie blessuretijd vond scheidsrechter O’Niel het mooi geweest en floot hij voor het einde van de wedstrijd. Zo wist ook v.v. Hierden ook de zevende wedstrijd op rij te winnen en houdt het een marge op concurrent v.v. Unicum, dat ook won.

Volgende week mag Hierden genieten van een welverdiend vrij weekend om vervolgens op 6 april op bezoek te gaan bij WVF in Zwolle. Eerder dit seizoen verloor Hierden in een spectaculair duel met 2-3 van de Zwollenaren en dus zal het gebrand zijn op eerherstel. WVF, ook bezig aan een uitstekend seizoen wist afgelopen zaterdag na een 1-0 achterstand knap met 1-2 te winnen bij IJVV. Het duel tussen WVF en v.v. Hierden op Sportpark De Weide Steen begint om 14.30 uur.

19' 1-0 Dani Cloteda

25' 2-0 Lars van Wetering