v.v. Hierden neemt volle buit mee uit Heerde. (0-3)

02 oktober 2023

Heerde 1 - Hierden 1

zaterdag 30 september, 14:30 uur

Sportpark Molenbeek (Veldweg 1 A, 8181LP HEERDE)

Official: Koolwijk, Paul van (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Halfwerk, Patrick (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

Heerde 1

Afgelopen zaterdag stond voor v.v. Hierden de eerste uitwedstrijd van de competitie op het programma. Tegenstander was v.v. Heerde. De promovendus had een week ervoor verloren bij IJVV en was op eigen veld gebrand op een resultaat. Hierden daarentegen wilde de goede start doorzetten en de punten mee terug nemen naar Mheenzicht.

Prachtige omstandigheden en een goed gevuld Sportpark Molenbeek waren het decor voor de wedstrijd tussen v.v. Heerde en v.v. Hierden. Op het klassieke tijdstip van 14:30 uur werd er afgetrapt en al na drie minuten was Hierden dichtbij een voorsprong. Paul van Prehn werkte zich goed voor zijn tegenstander en kopte de bal knap tussen de palen. Net zo knap was de save van de doelman die zijn ploeg wist te behoeden voor een vroege achterstand. In de zevende minuut was er opnieuw gevaar van Hierdense kant. Andrew Schaftenaar kwam goed door aan de rechterkant van het veld en loste een schot op doel. Opnieuw was het de doelman die redding kon brengen en zo bleef het gelijk. Na een leuke openingsfase daalde de amusementswaarde snel en werd het spel van beide kanten erg slordig. Pas in de 27e minuut was het Hierden dat weer gevaarlijk werd. Dit leverde dan ook direct een doelpunt op. Ewout Mulder bracht een hoekschop uitstekend voor de goal en het was Jan Jurriën Hop die hoog boven de rest uit de 0-1 tegen de touwen wist te knikken. Ook na de 0-1 bleef het rommelig en was het de thuisploeg dat voor de pauze nog het dichtstbij een treffer was. Een goede aanval over de rechterflank resulteerde in een doelpoging, maar het was Wouter Polhoud die redding wist te brengen. Hierden wisselde in de rust eenmaal en dit resulteerde het eerste kwartier na rust in wat beter voetbal. Mogelijkheden waren er voor Schaftenaar, Hop en van den Ham maar de bal ging niet tussen de palen en zo bleef de marge één. In de 66e minuut was het plots bijna gelijk. Een goede voorzet vanaf de linkerkant van het veld belandde op het hoofd van de Heerde-spits, maar deze kopte de bal net over. Het laatste kwart van de wedstrijd vloeide de krachten van v.v. Heerde wat weg en kreeg Hierden meer ruimte. Paul van Prehn kreeg een goede mogelijkheid waarbij de doelman redde en Mark Bottenheft schoot de bal vanaf een meter of 40 net over. In de 73e minuut was het dan wel raak. Een prachtige dieptepass van Hop zette van Prehn aan het werk die zijn man uitkapte en met zijn linkerbeen de bal in de korte hoek schoot. 0-2. Nog geen drie minuten later was het pleit dan definitief beslecht. Een fout in de Heerdense verdediging werd direct afgestraft door Andrew Schaftenaar die de bal droog tegen de touwen knalde. In de slotfase waren er nog twee goede kansen voor Thomas Spoelstra die zijn invalbeurt had kunnen belonen met een treffer. Verder kwamen beide ploegen niet meer tot grote mogelijkheden en zo won Hierden uiteindelijk toch nog afgetekend met 0-3 bij v.v. Heerde. Door de tweede overwinning op rij in de competitie is Hierden nog zonder puntverlies en staan ze op plek twee op de ranglijst.

Aankomende zaterdag speelt Hierden weer een thuiswedstrijd. Dan komt ZZVV uit Zuidwolde op bezoek op Sportpark Mheenzicht. ZZVV is voor v.v. Hierden een totaal onbekende tegenstander, maar de ploeg van Bert van Hunenstijn is gewaarschuwd want ook de Zuidwoldigers zijn na twee wedstrijden nog zonder puntverlies. Wedstrijd zaterdag begint om 15:00 uur en staat onder leiding van dhr. O’niel.

27' 0-1 Jan Jurriën Hop

73' 0-2 Paul van Prehn