v.v. Hierden pakt periode en nadert Batavia’90 tot op 1 punt. (1-0)

15 mei 2023

Hierden 1 - VSCO '61 1

zaterdag 13 mei, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Blaak, Pepijn (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Pater, Jeffrey (Assistent-scheidsrechter)

Type: --

VSCO '61 1

De spanning in de 2e klasse I is weer volledig terug. OWIOS zorgde dus toch voor de superstunt en versloeg het nog ongeslagen Batavia’90 in eigen huis met 2-0. Hierden kreeg thuis VSCO’61 uit Oosterwolde op bezoek en won nipt. De laatste twee wedstrijden zijn dus weer twee grote finales geworden.

De wedstrijd Hierden – VSCO’61 was er voor Hierden één om snel te vergeten. De belangen waren groot. Hierden kon de tweede plaatst veilig stellen wat recht geeft op nacompetitievoetbal en VSCO’61 vocht om te ontkomen aan rechtstreekse degradatie. De spanning was dus groot. In de eerste helft gebeurde er erg weinig en waren beide ploegen in balans. Beide ploegen waren bang om te verliezen. Hierden speelde de bal veel achteruit en durfde geen risico’s te nemen en VSCO wilde graag de counter zoeken maar die kwam er eigenlijk nooit. De eerste grote kans was wel voor VSCO, Klaas van Woudenbergh kwam ineens voor een leeg doel te staan maar schoot de bal hoog over. Hierna was Hierden dicht bij een treffer. Eerst was er een strafschop moment waarbij Dominique Denzel in de rug werd geduwd bij een één op één situatie voor de keeper. De scheidsrechter dacht daar echter anders over. Even later trof een kopbal van Jan Jurriën Hop bijna doel. Net voor rust nog een kans voor VSCO maar Klaas van Woudenbergh kwam een teenlengte te kort om de bal in te glijden.

De tweede helft was Hierden wel de betere ploeg. Men ging nu wel echt voor de winst. Mogelijkheden kwamen er meer en meer. De eerste grote kans was echter nog voor VSC uit een counter, maar Luca Veldhoen koos ervoor de bal in handen te schieten van Wouter Polhoud in plaats van zijn twee vrijstaande teamgenoten aan te spelen. Het doelpunt van v.v. Hierden was weer een hele mooie. De befaamde voorzet van Casper Krop kwam er en Dominique Denzel kwam hoog boven de verdedigers uit en kopte de bal knap in. Hierna waren Gert Boonen, Andrew Schaftenaar en Dominique Denzel nog dicht bij een treffer. Ook VSCO’61 kreeg nog een grote kans maar Steven van der Grift raakte de bal bij zijn inzet volledig verkeerd. Na een tien minuten blessuretijd floot de jonge scheidrechter Blaak voor het einde. De spelers van VSCO’61 zakten op het veld neer want de laatste strohalm was losgelaten en rechtstreekse degradatie kan alleen nog in theorie worden ontlopen omdat hun naaste concurrenten beiden wonnen. Bij Hierden was het feest extra groot want naast de periode die werd gewonnen bleek ook Batavia’90 dus te hebben verloren. Met nog twee wedstrijden te gaan hebben de Hierdenaren dus alles weer in eigen hand. Eerst zaterdag a.s. de topper in Lelystad tegen de nummer drie Unicum. Unicum verloor zaterdag verrassend van FC Horst. Unicum wil natuurlijk het verlies (3-1) eerder dit seizoen in Hierden rechtzetten. Het licht brandde dus afgelopen zaterdag nog lang in de kantine van v.v. Hierden en alle scenario’s werden daar nog een rustig doorgesproken.

71’ 1-0 Dominique Denzel

<-> Andrew Schaftenaar (u) – Milan van Beekhuizen (i)

G Sander Nieuwhof G Wesley de Klein