v.v. Hierden schittert niet, maar wint wel. (0-1)

04 maart 2024

ZZVV 1 - Hierden 1

zaterdag 2 maart, 15:00 uur

Sportpark Woltingeslag (Sportlaantje 4, 7921BT ZUIDWOLDE DR)

Official: Leeflang, Bram (Scheidsrechter), Hoopen, H. ten (Assistent-scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

ZZVV 1

Afgelopen zaterdag ging v.v. Hierden op bezoek in Zuidwolde bij ZZVV. De Zuidwoldigers kennen een wisselvallig seizoen en bezette tot dan toe de zevende plek op de ranglijst. Hierden is 2024 uitstekend begonnen en wilde dit in Drenthe een passend vervolg geven. Eerder dit seizoen op Sportpark Mheenzicht wist Hierden maar moeizaam te winnen (2-1) en ook dit keer bleek ZZVV een lastig te nemen horde voor de ploeg van Bert van Hunenstijn.

Voor het eerst sinds lange tijd konden we weer eens spreken van prachtige omstandigheden toen er werd afgetrapt op Sportpark Woltings-slag. Hierden begon vol goede moed en zette de ZZVV-defensie onder enige druk. In de derde minuut leidde dit tot een schotkans voor Casper Krop, maar zijn inzet zeilde ruim naast. In de zevende minuut kreeg Hierden een vrije trap te nemen op een interessante positie. Lars van Wetering nam plaats achter de bal, maar zijn inzet verdween in het zijnet. Na de openingsfase waarin Hierden nog enkele kleine mogelijkheden kreeg viel duel totaal stil en waren er slordigheden over en weer. Mark Bottenheft produceerde voor rust nog één schot richting doel, daar waar de thuisploeg helemaal geen aanvallende intenties liet blijken. Zo gingen beiden ploegen richting de thee met een 0-0 ruststand.

De tweede helft begon zoals de eerste. Hierden nam het heft weer in handen en nu leverde dit wel snel resultaat op. Rik Vermeij kreeg via Mark Bottenheft de bal aangespeeld op een meter of 20 van de goal van ZZVV. Hij twijfelde niet en besloot het doel onder vuur te nemen. Het ontbrak in deze niet aan precisie en de bal ging langs de kansloze doelman, via de verre paal tegen de touwen. Vermeij snelde zich naar de Hierdense bank om de 0-1 voorsprong te vieren. Na de openingstreffer voor Hierden kwam er iets meer pit in de wedstrijd en ZZVV wisselde een aantal maal om iets te forceren. Hierden, dat ook twee keer wisselde in deze fase, liet zich niet van de wijs brengen en kwam niet in de problemen. In de 64e minuut had het de voorsprong zelfs kunnen, misschien wel moeten, verdubbelen. Rik Vermeij kwam na een goedlopende aanval in scoringspositie, maar hij schoot de bal langs de verkeerde kant van de paal naast. Een kwartier voor tijd was Hierden opnieuw dichtbij scoreverdubbeling. Een goed genomen hoekschop van Stefan Jansen werd stijlvol en keihard richting de kruising gekopt door Jan-Jurriën Hop. Iedereen telde het doelpunt al, maar ZZVV-doelman van der Weide dacht hier anders over en plukte de bal geweldig onder de lat vandaan. Na deze knappe safe leken de gastheren enigszins wakker geschud en gingen ze opzoek naar een late gelijkmaker. Grote kansen leverde dit niet op, maar omdat Hierden de ontstane ruimtes niet goed wist te benutten bleef het spannend in Zuidwolde. Diep in blessuretijd leek Hierden de deksel op de neus te krijgen toen ZZVV een vrije trap kreeg. De bal werd scherp voorgebracht en van dichtbij kon deze worden ingekopt. Wouter Polhoud stond echter zijn mannetje en net zo knap als de redding van collega aan de andere kant was de redding van Polhoud. Alles wat Hierden een warm hart toedraagt haalde opgelucht adem en toen de uitstekend leidende scheidsrechter Leeflang niet veel later voor eind floot kon Hierden weer drie heel belangrijke punten bijschrijven. Hierden heeft nu 36 punten uit 15 gespeelde wedstrijden, zeven meer dan nummer twee Unicum, dat wel een wedstrijd minder heeft gespeeld.

Volgende week zaterdag krijgt v.v. Hierden s.v. Hatto Heim op bezoek. De Hattemers gingen afgelopen zaterdag in de slotefase onderuit tegen concurrent IJVV en zullen dus gebrand zijn op eerherstel. Eerder dit seizoen won Hierden met 0-4 van Hatto Heim door onder andere drie goals van Paul van Prehn in de slotfase. De wedstrijd zaterdag op Sportpark Mheenzicht begint om 15.00 uur en staat onder leiding van dhr. Maestre Rocha.

25' 0-1 Rik Vermeij