v.v. Hierden sluit 2023 in mineur af. (0-1)

11 december 2023

Hierden 1 - IJVV 1

zaterdag 9 december, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Hoogerwaard, Eddie (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Fles, Evan uit de (Assistent-scheidsrechter)

Wedstrijdnummer: 41979

Type: regulier

IJVV 1

Afgelopen zaterdag stond voor v.v. Hierden de laatste wedstrijd van 2023 op het programma. IJVV kwam op bezoek op Sportpark Mheenzicht. Ondanks het grote verschil op de ranglijst wist Hierden dat het een zware wedstrijd te wachten stond en dit bleek dan ook waarheid te worden. Net als vorig seizoen beet Hierden zich stuk op de ploeg uit IJsselmuiden.

Zoals al zo vaak dit seizoen kwam de regen met bakken uit de hemel toen er werd afgetrapt op Sportpark Mheenzicht. Hierden leek hier aanvankelijk het minste last van te hebben en startte sterker dan de bezoekers. Al na zes minuten was de thuisploeg dichtbij een treffer. Een goede combinatie tussen Ibrahim Stitou en Dani Cloteda bracht eerstgenoemde in schietpositie, maar zijn inzet mistte kracht waardoor doelman Roy van Dyk makkelijk redding kon brengen. Hierden bleef ook na deze mogelijkheid de ploeg met het meeste balbezit maar grote mogelijkheden werden er niet gecreëerd. Na een half uur spelen kreeg IJVV plots een levensgrote kans via Luc Kalter, echter stond Wouter Polhoud goed gepositioneerd en kon de inzet onschadelijk maken. Na deze kans voor IJVV kwam de wedstrijd meer in evenwicht en kregen zowel Hierden als IJVV wat kleine mogelijkheden. Groothand (IJVV) schoot over en Gerjan van den Ham kopte een goede vrije trap van Ewout Mulder in het zijnet. Voor rust werd Hierden via opnieuw Gerjan van den Ham nog één keer gevaarlijk, maar waar hij ogenschijnlijk het doel onder vuur had moeten nemen wilde hij de bal afspelen op de vrijstaande Vermeij wat mislukte. Na exact 45 minuten voetbal blies leidsman Hoogerwaard voor het einde van het eerste bedrijf en was er voor beide ploegen nog alles mogelijk. Het beste werd dat beseft bij de bezoekers die als herboren de kleedkamer uit kwamen. Hierden werd onder druk gezet en kwam niet meer voetballen toe. Na 10 minuten in de tweede helft leverde dit een eerste waarschuwing op. Nick Wagteveld knalde de bal richting het doel van Polhoud, maar de paal bracht redding voor Hierden. Twee minuten later was het wel raak voor Wagteveld. Opnieuw kon hij aanleggen van buiten het strafschopgebied en dit keer was het houtwerk hem wel goed gezind. Via de binnenkant van de paal was Polhoud volstrekt kansloos en zo namen de bezoekers de leiding. Op het uur leek IJVV Hierden in nog grotere problemen te brengen toen een niet te missen kans over werd geschoten. Na deze reuze kans voor IJVV kwam Hierden weer iets beter in de wedstrijd en ging de ploeg opzoek naar de gelijkmaker. Echter kwam Hierden niet in de buurt van een treffer en was het een in de 79e minuut IJVV dat weer een grote mogelijkheid kreeg. Opnieuw werd er te hoog gemikt en zo bleef Hierden in leven. 10 minuten voor het einde kreeg Hierden toch de kans waarvan altijd wordt gezegd dat ‘ie komt. Rik Vermeij kon vrij uithalen in het strafschopgebied maar zijn inzet mistte kracht en precisie waardoor van Dyk de bal makkelijk kon oprapen. Na deze kans voor Hierden deed de ploeg nog wat het kon en werd er wat lengte in de ploeg gebracht. Ook dit bracht niet het gewenste resultaat en zo werd er opnieuw een nederlaag geleden door de Hierdenaren. v.v. Hierden (24 uit 11) behoudt de leiding in de 2e klasse H, maar het aantal verliespunten van v.v. Unicum (22 uit 10) is na de ogenschijnlijk eenvoudige zege op DOS Kampen minder. De strijd om de periode waarin ook WVF, FC Horst en ZZVV nog een rol spelen gaat na de winterstop onverminderd voort.

v.v. Hierden mag nu gaan genieten van een welverdiende winterstop en na een aantal oefenwedstrijden begin januari staat op 20 januari de uitwedstrijd bij v.v. Nunspeet op het programma. De wedstrijd op Sportpark De Wiltsangh begint dan om 14.45 uur.

57’ 0-1 Nick Wagteveld