v.v. Hierden speelt doelpuntloos gelijk tegen WVF. (0-0)

18 september 2023

WVF 1 - Hierden 1

zaterdag 16 september, 14:30 uur

Sportpark De Weide Steen (Stinsweg 15, 8042AZ ZWOLLE)

Official: Willems, Andre (Scheidsrechter), Lennep, Peter van (Assistent-scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter)

Type: beker

WVF 1

Afgelopen zaterdag speelde v.v. Hierden de derde en laatste groepswedstrijd van het bekertoernooi. Doordat Hierden al twee wedstrijden had gewonnen was het al zeker van de volgende ronde.

Onder prachtige omstandigheden werd er om 14:30 uur afgetrapt op Sportpark De Weide Steen in Zwolle. Na twee minuten was er uit de kluts een eerste mogelijkheid voor Dani Cloteda, echter mistte zijn inzet kracht en kon de WVF-goalie makkelijk ingrijpen. Na deze mogelijkheid speelde het spel zich voornamelijk af op het middenveld en waren er geen grote mogelijkheden voor beide ploegen. Op het half uur was WVF voor het eerst enigszins gevaarlijk. Het schot wat uiteindelijk volgde was een eenvoudige prooi voor Wouter Polhoud. In de 31e minuut was Hierden dichtbij de openingstreffer. Andrew Schaftenaar passeerde zijn tegenstander en kon richting het doel. Hij probeerde de bal over de doelman in het goal te stiften, maar zijn inzet ging over. In de 35e minuut leek het dan wel 0-1 te worden. Jan-Jurriën Hop torende, bij een uitstekende hoekschop van Ewout Mulder, hoog boven de WVF-verdediging uit en kopte de bal buiten bereik van de doelman op goal. Zijn inzet werd net voor de lijn gekeerd door een verdediger van WVF en zo bleef het gelijk. De laatste kans voor rust was voor WVF. Een goede actie vanaf de rechterkant resulteerde in een gevaarlijkschot dat rakelings voorlangs ging. Na de pauze veranderde er weinig aan het spelbeeld en was er van een enerverende wedstrijd geen sprake. WVF was de iets betere ploeg en in de 57e minuut waren de gastheren dichtbij de 1-0. Wouter Polhoud bracht echter goed redding en zo bleef de brilstand op het scorebord staan. Pas 20 minuten voor tijd was Hierden weer gevaarlijk. Invaller Stefan Jansen kon redelijk vrij inkoppen, maar doelman Hartenhof van WVF liet zien een uitstekende doelman te zijn en redde knap. In de 85e minuut was WVF nog één keer gevaarlijk, maar ook deze inzet werd gekeerd door de Hierdense-goalie. Na een minuut of 94 vond scheidsrechter Willems het welletjes en blies hij voor het einde van de wedstrijd. Een wedstrijd welke geen winnaar verdiende eindigde dan ook zoals deze begonnen was: 0-0. Door het gelijke spel is Hierden groepswinnaar geworden en gaat WVF als nummer twee mee naar de knock-out fase van het bekertoernooi.

Aanstaande zaterdag staat voor Hierden de eerste competitiewedstrijd op het programma. Dit is meteen een affiche om van te watertanden. Op het eigen Sportpak Mheenzicht komt v.v. Unicum op bezoek. Vorig seizoen wist Hierden op eigen veld in competitieverband (3-1) en in de nacompetitie (1-0) te winnen van de Lelystedelingen. Wedstrijd zaterdag begint om 15:00 uur en staat onder leiding van dhr. Mulder.