v.v. Hierden trakteert publiek na rust op ruime overwinning. (6-1)

27 februari 2024

Hierden 1 - Heerde 1

zaterdag 24 februari, 15:00 uur

Sportpark Mheenzicht (Dorpshuisweg 9 A, 3849BL HIERDEN)

Official: Beek, Martijn van (Scheidsrechter), Prophitius, Berend (Assistent-scheidsrechter), Afgeschermd, (Assistent-scheidsrechter)

Type: regulier

Heerde 1

Afgelopen zaterdag stond er, na twee weken de puntjes op de i zetten middels oefenwedstrijden, weer een competitewedstrijd op het programma voor v.v. Hierden. De ploeg van Bert van Hunenstijn kreeg het met vertrouwen voetballende v.v. Heerde op bezoek. De Heerdenaren deden afstand van de rode lantaarn door een knappe overwinning op IJVV (4-1) en een gelijkspel (1-1) tegen subtopper FC Horst. Voor Hierden was het belangrijk scherp te zijn en geen fouten te maken in de strijd om de bovenste posities.

Om iets na drieën floot leidsman van Beek voor het begin van de wedstrijd tussen v.v. Hierden en v.v. Heerde. De weergoden waren ons, net als al zovaak dit seizoen, opnieuw niet goed gestemd en ook het de beginfase van de wedstrijd deden het toegestroomde publiek nog niet watertanden. Het enige moment van opwinding de eerste 20 minuten onstond bij een afgekeurde goal van Lars van Wetering. de nieuwbakken Hierden-spits schoot de bal achter doelman Mosterd maar deed dit volgens de assistent scheidsrechter vanuit buitenspelpositie en dus werd de goal geannuleerd. In de 23e minuut nam van Wetering zijn sportieve revanche en schoot hij Hierden op fenomenale wijze op voorsprong. Van Wetering ontving de bal op een meter of 22 van het doel en besloot om uit de draai ineens uit te halen. Niemand rekende op deze uithaal en doelman Mosterd kon de bal, die fantastisch in de verre kruising belandde, alleen maar nakijken. Na de openingstreffer bleef het een rommelig duel waarbij de echte daadkracht leek te ontbreken. De bezoekers lieten zich zo nu en dan voor het doel van Hierden zien, maar Polhoud kwam geen enkele keer in de problemen. Ook Hierden dat via van Wetering en Vermeij nog wat kleine mogelijkheden kreeg kon niet echt een vuist maken. Zo leken beide ploegen te gaan rusten met een minimale voorsprong voor de gastheren. Echter dacht Casper Krop daar anders over en zette hij op slag van rust een versnelling in langs de zijlijn, hij wist te ontsnappen aan zijn tegenstander en gaf de bal piekfijn voor op Paul van Prehn. Laatstgenoemde deed waar Hierden het hele jaar al op kan vertrouwen en dat is scoren en zo wist Hierden net voor rust de score te verdubbelen.

De tweede helft begon een stuk feller vanaf Hierdense zijde en toch was het v.v. Heerde dat de eerste tik wist uit te delen. Vijf minuten na de thee was het spits Nick Weijnberg die zich knap wist vrij te spelen en de bal medogenloos achter Wouter Polhoud wist te schieten. Zo was de spanning voor even terug in de wedstrijd en moest Hierden zich even herpakken. Hierden bleef de boventoon voeren en in de 58e minuut kreeg het een vrije trap te nemen waar Lars van Wetering wel oren naar had. Hij nam plaats achter de bal en krulde de bal prachtig in kruising. Opnieuw een wonderschone treffer, maar belangrijker nog het verschil was weer twee. Vanaf dat moment leek het Heerdense verzet gebroken en ging het hard. in de 64e minuut kwam een goedlopende aanval van de thuisploeg terecht bij van Prehn die de bal haarfijn voorbracht en opnieuw was het Lars van Wetering, die goed voor zijn man kwam en de bal achter doelman Mosterd tegen de touwen schoot. 4-1. Direct na de aftrap werd het ook nog 5-1. Dit keer was het RIk Vermeij met een goede voorzet vanaf de rechterkant en Paul van Prehn kon zijn tweede van de middag binnen koppen. Het slotakkoord was voor weggelegd voor Lars van Wetering. een fraaie actie van Mark Bottenheft die met een versnelling meerdere Heerdenaren het bos instuurde bracht van Wetering in niet te missen positie. Dit deed hij dan ook niet en zo werd het ook nog 6-1 voor Hierden. Na deze wervelwind was het voor Heerde prio 1. Trainer Hans van de Hoop maande zijn mankrachten naar achter om erger te voorkomen en de Hierdense honger leek gestild. Dit resulteerde in een éénrichtingsverkeerde de laatste 20 minuten waarbij invaller Gerjan van den Ham nog twee goede mogelijkheiden kreeg om te scoren. Dit lukte echter niet meer en zo eindige het duel tussen v.v. Hierden en v.v. Heerde in 6-1. Hierden maakt hiermee geen fout en blijft met 33 punten uit 14 wedstrijden de trotse koploper in de 2e klasse H.

Volgende week zaterdag staat er voor v.v. Hierden de meest verre uitwedstrijd van het seizoen op het programma. dan speelt het op Sportpark Woltinge-slag in Zuidwolde tegen ZZVV. De Zuidwoldigers verloren afgelopen zaterdag van IJVV en zullen dus uit zijn op revanche. De wedstrijd eerder dit seizoen op Mheenzicht eindige in een 2-1 overwinnning voor v.v. Hierden. Duel aanstaande zaterdag in Zuidwolde begint om 15.00 uur en staat onder leiding van dhr. Leeflang.

23' 1-0 Lars van Wetering

45' 2-0 Paul van Prehn